Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 26, 2011

Sungguh Mujarab

Hai, salam hari Selasa.. hari ni aku bersiaran dari rumah.. aku emergency leave.. irfan tak sihat.. ptg smlm masa ambik irfan dari rumah babysitter, irfan dh selsema & batuk. bersin tu ada la sekali sekala.. pstu mlm time nk tido. irfan mcm meragam sket.. mybe hidung tersumbat or hidung dia tak selesa time nk tido tu.. pusing kiri tak kena pusing kanan tak kena.. asyik merengek je.. klu irfan dh meragam merengek time tido.. tu maknanya aku pun tak dpt la kualiti sleep smlm.. asyik dia ek je aku terjaga.. mcm2 buat nk kasi dia tido.. kasi minum air masak la sbb dok batuk2.. irfan ngis tak mo minum air..

erm.. mcm2 buat tak tau nk buat apa.. last2 aku letak benda ni.. nk tau apa.. tu la yg mujarab sgt tu .. jom tgk!!

>

>

>

>

benda ni la.. johnson's baby oil.. bedtime oil bau lavender..

sebelum ni b4 irfan tdo, mmg menjadi kewajipan aku utk urut satu badan dia dgn myk ni.. n keputusannya mmg irfan sgt sng nk tido n nyenyak masa tidonya.. sbb baru lavender ni kot.. klu tak takde la nama bedtime oil kan? tp lately ni aku dh jadi mcm malas nk urut badan dia.. n ikut mood jugak.. klu aku rajin aku urut la. klu tak, tak la. hehehe (boleh gitu?)

teori aku ni bukan auta tau.. telah dicuba beberapa kali. selain dari rutin untuk urut irfan setiap malam dgn minyak tu, selain tu jugak penah hari tu masa hari raya, irfan jadi batuk2 n merengek2 n terjaga malam, aku sapu la myk tu. jap je dh tido balik.. fuh! lega.. & juga, ada sorang kawan blogger aku jugak telah create entry pasal minyak ni. same condition la.. so, mmg terbukti kan??

berbalik kepada cite semalam, aku urut la 1 badan irfan dgn minyak tu, dada, belakang, perut, kaki, tgn.. & letak sket kat pipi dia.. bg dia bau aroma minyak tu.. alhamdulillah.. lps itu irfan tido balik.. tu la tido yg lama sehingga dia jaga pulak pada jam 5.40 pagi since dari jam 2 pg..

dh tu bila dh bgun, ingat nk susu la.. aku bancuh susu.. tak nak minum pulak.. aku bukak tv.. irfan slu gitu la klu dia bgun dari tido dia soh kita bukak tv n dia mesti nk baring kt atas toto dpn tv.. tu mmg port dia la.. then kebetulan ada pulak fav irfan iaitu indanya iman kt oasis..

irfan layan la oasis smpai le ke cite cartoon pg2 kt astro ceria.. last2 irfan tertido sendiri dlm kul 8 lebih tu... aku plan nk p klinik dlm kul 10. yela klinik panel.. bukak je awal. tp doc masuk lmbat.. tu mls nk p awal.. tgu irfan tido pn lama yela.. mlm td kul 2 lebih baru nyenyak tido.. bgun lak awal.. dh irfan bgn terus la siap2 nk ke klinik. tiba2 en hubby dpt emergency call lak kena g pejabat segera.. so, delay la aku nk ke klinik.. last2 kul 12 baru dpt ke klinik..

& now dh selamat mk nubat.. selamat tido dh pun..tp ni baru je bgn.. tak tau nape tiba ngis2.. terus bangun duduk dlm buai.. aku angkat letak kt bawah atas toto.. then ni tiba2 tido balik.. tido sendiri.. bgus la... ngntuk la kena ubat selsema & batuk..

ok la.. chow dulu...

4 comments:

-anidaothman- said...

wah tips nie....nak try gaklaaa...
makLomlaa anak dara saya tuh tidoK mak aiii....selalu gerak Ibu dia bangun semayang taHajud samBei mata tepejam..hahahahah

jue..miss u...

irfan cepat-cepat sihat yaa

Nur Irfan Juezrie said...

nida : hehe..yeke.. bgusnya sofea gerak ibu smbhyang tahajud.. hehehe..

miss u too..

tq auntie nida.. irfan dh sihat dh..

zoelalisa said...

br je bli smlm.
nk try kt adam.
b4 dis penah bace kt blog maznida :)

Nur Irfan Juezrie said...

a'a.. ya.. blog maznida la yg ju maksudkan tp tak ingat.. heheh..

try jgn tak try.. boleh cptkan baby tido.. pendek kata sng la sket..