Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 22, 2011

Cara2 Sidai Baju Irfan

Entry ni khas dicreate utk Mak Izz.. Kak Adha ada request nk tgk camne aku sidai baju irfan.. hehe.. boleh gitu?? sbbnya aku cite kt dia aku sidai baju irfan dlm rumah. dulu2 aku sidai baju irfan mmg kt luar rumah means, kt balcony kecik ampaian umah aku tu la.. tp sejak irfan kena alergik masa dia baby2 dulu, aku decide utk sidai baju dia kt dalam umah.. tkt jugak la.. sbb apa2 kt luar kan?? tp sidai kt dlm umah pun.. sidai pg, ptg dh leh angkat.. sbb kipas on 24 jam kan.. (kalau hari cuti la).

aku sidai baju irfan guna hanger helikopter kt tengah pintu.. n ada pulak permintaan dari Mak Izz camne rupanya tu.. tak dpt nk imagine katanya.. ha..ok!! takpe, jap g aku cite camne ye?? n mmg tak dinafikan klu hang baju irfan yg byk (utk seminggu) kt hanger helikopter je mmg tak cukup.. & the rest aku hang kt hanger kecik, then hang kt playpen irfan.. camne tu?? jap g aku tunjuk demo dgn gambar sekali utk lebih clearance..

Kak Adha kata tak semak rumah ke sidai baju dlam umah?? erm.. mmg tak boleh nafikan mmg agak selerak.. tp mcm aku kta .. baju2 tu akan kering dalam 3-4 jam je.. bg aku, ok la.. sbb dh biasa kan?? lg pun takde cara dh.. & now klu aku sidai baju irfan jugak kt ampaian aku, rasanya tak boleh kot sbb slunya mesti full hanger aku sbb aku mendobi hanya lah hari minggu je.. heheh.. mls kan?? hehe.bukan malas tp menjimatkan penggunaan elektrik.. hahah.. whatever!!

so, jom la tgk camne cara2nya.. mybe dpt diguna pakai oleh Mak Izz atau pun reader2 yg lain.. & pecayala.. time baju dikeringkan tu, wangian softlan ke downy ke, sabun ke.. akan mewangikan seisi rumah.. hahah..(ayat over!)..

step 1

ni gambar pintu bilik.. slunya bilik belakang yg jadi mangsa.. klu aku sidai kt pintu bilik aku, kang susah lak nk kuar masuk kan??
(sila abaikan persekitaran yg tak brp elok dimata anda ya)
korang nampak kan ada wayar merah kt curtain tu.. meh aku kasi zoom sket...

step 2

camni la rupanya.. dawai tu adik aku yg buatkan.. jadikan bulatan kt bahagian bawah tu untuk nk sangkut hanger helikopter tu.. pttnya dawai tu kena letak kt belakang curtain kan?? tp adik aku dh buat, mls la nk suruh dia ubah.. so npk agak buruk dawai tu berada di bahagian hadapan..

step 3

then, sangkut la hanger helikopter tu..
(ekceli aku baru je gunakan nama hanger helikopter. Mak Izz la yg sebut hanger helikopter ni.. tq to mak izz sbb bg nama kt benda alah tu, sng sket nk menyebutnya..heheh sblm ni panggil benda tu hanger bulat je)

finally!!

pstu sidai la baju irfan.. baju izz ke, baju hasanah ke.. hehehe

& finally

ha.. ni pulak yg aku cite td.. aku hang kt playpen irfan.. so, sng!! tp cpt kering cpt la angkat baju2 tu ye.. kang mmg la npk serabut umah..

**meja kecik tu adalah tmpat irfan main.. npk tak stereng hitam irfan kt situ.. dia gila stereng ok.. aku import stereng tu dari umah my mom.. tu stereng playstation.. hahahah

6 comments:

-anidaothman- said...

hahahaha...dh ada anaK kecik nie..
merata laa hanger baju kan..jenuh....
comeilaaa stereng irfan..pinjam blew dak

MiYOKO SuKi said...

good tutorial, ju...

lepas ni, dah ada ank, bole try cara ju niii...

irfan, nk pinjam stereng tuuu..terigt waktu kt kapitan aritu, die punye nk naik keta sbb nk main stereng...mmg hantu stereng la....

Nur Irfan Juezrie said...

Nida : haha..tau takpe nida.. asalkan mana sempat hang je.. nk pinjam stereng irfan?? boleh, 1 jam rm2..

titin : apa lg tin?? lps ni leh guna la tutorial ju.. hehehe.. irfan mmg hantu stereng.. jgn tak tau..

naja said...

kamoo ditag ya utk join contest... mama irfan ni ajar cara2 mengurus baju ank2 ya puan2... panduan berguna tuh...

zoelalisa said...

haha...sme mcm sidai baju adam. gantung kt tali :)

Nur Irfan Juezrie said...

najmah : heheh.. tag lg?? ok2.. tq.. nti saya buat ye.. hahah.. ada permintaan nk tau cara ju sidai baju.. so buat tutorial kt blog la.. hihi..

intan : haha.. sama ke? adam n irfan sehati n sejiwa..