Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 10, 2011

Cuti2 Malaysia Melaka < Al Kisah Homestay >

Entry ini adalah entry pasal homestay yg aku stay di Melaka.. alhamdulillah, rasa luluh jantung jugak time nk book hotel tu.. last2 dpt jugak homestay ni..


banner yg di tampal di hadapan umah Kak Habsah


meh aku bawak korang masuk ke dalam homestay ni.. jom!!

masuk je akan npk hall of course..

hall dari dapur..

meja n cermin bertindak sebagai meja solek

dapur.. dry kitchen..

wet kitchen.. (abaikan baju n suar irfan di situ)

master bedroom

ada sofa & bilik mandi

2nd bedroom

3rd bedroom (abaikan beg n baju di situ)

bilik air yg straight, kanan toilet, kiri tu 3rd bedroom

porch parking keta..
ada npk kan khemah kenduri.. ha.. ada kenduri tau.. tp hari sabtu.. nasib baik kami balik hari Jumaat, klu tak mmg tak dpt kuar masuk la ke rumah..

gambar ini diambik time nk nk cek out, gambar kenangan di hadapan pintu homestay..


So far aku sgt berpuas hati dengan keadaan umah ini.. cuma ada beberapa yang kurang la.. benda yg takde ialah jam dinding, iron, peti ais, dapur utk memasak.. yg lain2 tu ok.. tp bg aku mcm dapur utk memasak tu tak la brp penting sgt.. tp klu dh nama homestay slu ada la kan.. tapi takpe sume tu boleh dimaafkan.. bg aku dh worth it sgt dgn harganya.. aku sewa utk 1 malam ialah rm150+50 (deposit).. waktu cek out owner akan return back rm50 kalau takde apa2 kerosakan..

dan jugak aku dpt sumber dari jiran sebelah umah (abah aku ada kuar sembang2 dgn dorang).. umah tu baru je owner tu beli.. n kami adalah 1st customer dia.. no wonder la ada sket2 yg kurang kan?? so harap lps ni bila dh lama2 sket tu, ada la improvement.. so .. klu korang nk stay kt homestay yg selesa mcm kt umah sendiri jgn malu2 segan call no yg aku bg kt atas tu ye..

oh ye.. lokasi homestay ni alah di Taman Indah, Seksyen 1.. sebelah dengan hospital Melaka & Masjid Al-Azim..

So, entry seterusnya ialah entry aktiviti kami di waktu petang & malam di Melaka.. so, tunggu yea!!!

~~daaa~~

No comments: