Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, February 12, 2011

Cuti2 Malaysia Melaka < Menara Taming Sari >

ha.. kini tiba entry hari last di Melaka.. hihi.. hari last konon.. g Melaka pun 2 hari je.. hari ke-2 ni dh kena balik sbb ada destinasi lain pulak selepas tu.. So, sementara masih berada di Melaka dan masih ada masa lg, destinasi terakhir ialah Menara Taming Sari la of course.. dari masa jejak ke Melaka pun dh beria2 nk naik menara tu.. takkan boleh tak naik kan?? heheh.. apa2 pun jom ikut aku naik menara Taming Sari..




Menara Taming Sari

sebelum ke entrance menara.. irfan dh mmg dh start mcm nk meragam time tu pun.. huhu

keadaan & rupa menara .. time ni tgh beratur nk masuk menara

1st sekali posing dulu.. sebelum menara gerak naik atas..npk x irfan mcm dh tak brp nk best!!

keadaan bahagian belakang seater iaitu di bahagian tiang menara..

kami.. tingat time becinta tau.. bergambar dua org cmni.. huhu

heheh.. tgk muka cuak irfan.. tkt2 pn berani tgk bawah tu..

adik aku, fitri

2 orang kesayangan hamba

korang nk tau x, irfan takut n menangis masa menara tu gerak..yela.. bukan kata irfan, aku pun takut.. heheh.. gayat ok!! tinggi.. tak igt la brp meter ke atas.. then bila smpai atas menara itu akan berpusing 360 darjah pulak.. ya Allah, masa tu bukan irfan je ngis, aku pun rasa mcm nk ngis.. 7 minit perjalanan rasa mcm 7 jam je.. huhu.. yg irfan dok melalak menangis.. aku cuak giler.. rasa mcm nk soh dia turun skg je.. hehehe.. mmg tak dpt dinafikan cntik sgt pemandangan negeri Melaka dari atas.. kita dpt tgk keseluruhan Bndar Melaka dari atas.. nk tgk?? jom aku bawak korang ek?? tp korang jgn la takut tau!! hihii

baru bergerak ke atas

makin tinggi

Dataran Pahlawan

makin kecil

& kecil

Melaka




Kapal Samudera.. Kecik je npk kan?





itu la antara yg sempat aku snap. korang nk rasa sendiri kena la g naik Menara Taming Sari sendiri ye.. dh turun tu rasa lega sgt.. irfan pun stop menangis.. huhu.. dugaan betul.. rasa mcm tak worth it tiket rm10 tau.. klu tak betul2 enjoy panorama kt ats tu.. mana nk enjoynya, irfan asyik ngis je.. kena dukung tutup mata dia jgn kasi tgk bawah.. dia gayat la tu.. yela..kita fhm.. org tua mcm aku pun gayat apatah la baby yg tak tau apa2..

oh ya!! klu ikutkan harga tiket yg sebetulnya, rm20 for adult tau.. & kebetulan hari tu dpt half price.. tak tau pasai apa.. coz bukan aku yg beratur beli tiket.. so, untung2.. dpt la naik menara tu dgn harga rm10 per adult.. klu rm20 dgn irfan dok ngis cmtu, mesti rasa rugi kan?? huhu.. apa2 pun syukur alhamdulillah..

oh.. ya! aku pun nk sajikan korang dgn 2 video.. korang layankan jela.. abaikan suara2 yg tak sedap didengar.. atau apa2 yg korang npk ek??

1st video dari atas menara.. korang akan dgr la irfan ngis, dgn aku pujuk irfan.. hehe.. mcm2.. layan aje..




So sorry, video yg ke2 ni korang kena sengetkan kepala korang ye!! harap maaf...




ok.. turun dari menara harusla ada sesi fotografi lg.. sbbnya menara adalah destinasi terakhir kami.. jom tgk pics..

replika Menara Taming Sari

adik aku pun nk

for sure la aku pun nk..

lagi..

& lagi.. hahaha..

ok!! lebih kurang tamat cite aku cuti2 malaysia kt Melaka.. deep in my heart (cewah!!) rasa nk mai lg.. sbb ada lg tmpat2 menarik yg belum aku cover spt muzium Melaka, zoo melaka dan a few tmpat2 menarik di kawasan Ayer Keroh.. wlupun aku dh penah smpai ke Melaka masa aku form 1 dulu2 kala.. haha.. jgn main2.. dulu lain skg lain ok!! Melaka is totally different.. kan Melaka Maju 2010.. so, haruslah kena kunjung lg!! So, secara kesimpulannya aku sgt la berpuas hati n enjoy abissss!!!

tp percutian utk weekend tahun baru cina aku tak terhenti di Melaka ok!! cuma terhenti utk trip ke Melaka.. nk tau ke mana destinasi aku sterusnya? apa aktiviti aku?? kena la tungggu.. mcm selalu.. heheh..

akhir kata...

gud bye Melaka!!!
(pic taken from the car.. gila ko semata2 nk ambik sign board tu nk kena bhenti2 bagai.. mau kena bising dgn abah aku.. hahaha)

No comments: