Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 22, 2011

Gathering with my Best Buddy

Hye.. salam Hari Isnin.. hari ni stop dulu cite jalan2 Singapore ek?? nk cite dulu apa yg berlaku weekend yg baru lepas ni.. sebelum ianya basi.. cite Singapore basi takpe.. sbb aku rasa bg aku takkan basi pun.. ianya adalah sgt best!!!

Ok.. Sabtu weekend yg baru lepas ni, aku telah berjumpa dgn seseorang yg lama sgt aku tak jumpa.. last jumpa dia di PD.. tu pn secara kebetulan & tidak dirancang.. tetapi kali ni pertemuan kami adalah dirancang.. org itu ialah Mak Izz... mybe ada yg dh tau n pada yg tak tau, Mak Izz or Kak Adha adalah my best friend masa kt polytech dulu.. apa2 pun kami bersama.. hihi.. (tingat zaman dolu2.. best! sweet sgt!!)..

So, kali ini Mak Izz dtg ke Kulim utk attend kenduri kawin kawan baik suaminya Abg Farizal.. So, dh alang2 lalu Penang haruslah kena berjumpa2 kan?? rugi ooo klu tak jumpa sbb dh dkt sgt2 kan.. at the 1st stage, aku ada ajak Mak Izz tido umah aku.. tp oleh sebab Mak Izz nk tido kt Kuala Kangsar, umah opahnya.. so takpe la.. mybe next time.. takde rezeki kami nk bersembang panjang.. tp wlupun kami jumpa kejap je.. ianya sgt bermakna.. tambah2 lg cite2 aku nk gomol2 hasanah tercapai.. hihi.. mmg cute giler si shanah ni tau.. izz tak teruja sgt nk jumpa dia.. sbb dh penah face to face masa kt PD dulu.. tp bukan la tak bermakna tak eksited nk jumpa Izz.. tp Izz ni sgt hyperactive.. sampai mmg tak sempat la nk gomol2 dia.. hihi.. yela..budak tgk membesar.. jgn kata Izz, Irfan pun aku jarang gomol mcm time baby2 dulu.. bukan nak dia kita gomol2 dia.. nk aktif la katakan..

Memandangkan Mak Izz & family selesai majlis kenduri di Kulim pun dh jam 3 lebih.. so, aku jela ke Tanah besar seberang utk jumpa dgn Mak Izz.. kang klu Mak Izz dh masuk ke Penang, lain pulak jadinya.. mybe jadi makin lambat.. kul brp nk smpai ke Kuala Kangsar pulak kan? So, aku pun ajak la Si Nida ni. .join the gathering.. bukan apa.. aku tak tau jalan nk ke PMC tu & aku ni tingin nk ke Puncak Mutiara Cafe (PMC)... asyik tgk kt blog Kak Neena je dulu.. Shud & geng (blogger Penang termasuk Nida) berjimba sakan kt sana.. so, tingin sgt nk p tmpat tu.. very cozy.. so, y not bawak org jauh kan?? So, dengan bantuan Nida, kami jumpa Mak Izz kt Plaza Tol Kubang Semang then kami follow keta Nida utk ke PMC.. Smpai sana2.. chit chat, makan2.. then lebi kurang kul 6.30 cmtu. .kami pun kena undur diri.. setiap pertemuan mesti ada perpisahan kan?? huhu..time ni la yg sedih.. rasa tak puas berborak lg.. huhu..

tp nk buat camne.. insyaAllah.. ada rezeki kita jumpa lg ye!! well, rindu sangat time kt Poly dulu.. (harus ke ada entry cite kisah2 kt poly dulu??? jeng3!!).. apa2 pun layan la pics kami yg sempat kami snap.. bukan apa.. dgn anak kecik yg tak mo dok diam.. faham2 jela.. hihii.. layannnnnzzzz

gambar beramai2.. sebelum makanan sampai..
opss! anak sapa la tu yg tertido tutup muka dgn kain busuknya tu??

jeng3!!!

>

>

>

anak saya!!! NUR IRFAN HAKIM..
tido mcm dibuat2.. siap pura2 ttup mata rapat2.. ee.. geram!!!

Izz yg dh overshadow irfan.. asal duduk diam atas riba abah dia

dh geram giler dgn budak bulat mata besar si shanah ni.. harusla auntie jue enterframe lebih dgn shanah ye!!

best rupanya dukung baby girl ni.. hahah..(very sesuatu..)

kami sama tema hari ni.. we are in pinky mood

saja tau uncle ezrie ni .. dia minat sama shanah la tu.. sbb tu uncle ezrie zoom kasi close up muka shanah yg debab2 ni..

irfan yg tak mo dok diam.. nk jalan je keje dia.. nk main tangga.. huh! penat2..


group photo..
dari kiri : aku, kak adha & shanah, nida & acik (adik ipar kak adha)


time nk balik..harus la ada gambar sekali .. time ni nida dh balik dulu.. sbb ada urusan lain..

ok..dh jom balik.. wah.. gud boy nya budak tu.. jalan pegang tangan mama dia..

gud boy?? takde maknanya!!

ha.. g la jalan dulu.. mama nk posing jap..

ok.. best2!! nk jumpa anda sume lg.. huwaaaa!!!

5 comments:

shuhadah Zainol said...

best kan jue..pi PMC... :)

-anidaothman- said...

sori sebab tegesa-gesa kena balik..hermmmmm..sian ampa sume...dh cam kelam kabut.....
BTW memang best jmpak "MAK IZZ"
saya suka pp GEBOO dia.....gerammm cam nak geget=geget...

bila tgk dia, saya rindu ROOMATE saya dl...dia org bidor....

Nur Irfan Juezrie said...

shu : best giler.. nti kte together2 kt PMC ek??

nida : it's ok.. tu pun dh meriah sgt2.. klu nida takde, tak smpai gak PMC.. hehehe

Mak Izz said...

woh.. terharu sungguh bc tajuk entry ni. dan lg terharu bila ju sanggup ketepikan entry spore utk beri laluan kpd best buddy nih. hehe.. (perasan)

maceh kat hampa sume sbb sudi ssh payah meredah hujan lebat nk jmp akak & bawak kami mkn kt tmpt plg menarik pernah dijejaki, PMC jauh di mata dekatttt di hati.

nida, rindu kt pipi geboo mak hasanah ke? amboi siap nk geget2 ni. pipi akak x bayaq insurans jgnle geget. cubit2 manje blh :P oh akak iras roommate nida ye, pelanduk 2 serupa la ni. agak2 sape pipi lg geboo, akak ke dia? ekekek...

bln 6 akak turun utara lg. ada rezeki kita jmp lagi ye. hampa maila KL pulak. akak bwk jln2, tmpt pertama kita p IKEA. amacam berani?

Nur Irfan Juezrie said...

hehehe.. of coz.. kang basi tak best.. cite spore rasanya tak basi lg kot.. biar la dulu.. bulan 6 turun lg?? bestttttttt!!!!!!!kita jumpa lg..

soalan utk nida: nida pls jawap..