Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 4, 2010

Trip to Langkawi 28-30 Oct 2010 - Day 1

holaaa!!!. salam semua.. salam bertemu kembali.. rasanya mcm bersalah je tak post entry ni sbb kalau boleh aku nk abadikan semua kejadian/perkara dalam hidup aku kt sini.. ala2 mcm diari la.. nk update pun mcm dh lama dh.. tp kena update jugak la.. huhu.. sesungguhnya mood nk menulis amatlah susah nk cari.. hadoiiii!!!

k la tak mau pjg2 cite.. back to the title entry hari ni.. n again ini adalah cite basi.. seperti mana yg aku ada mention kt blog lps aku kena jugak setelkan hutang piutang aku.. so aku kena jugak la ye!

So, tanggal 28-30 Oct lps, aku telah pun follow hubby aku ke Langkawi.. tujuannya??? bukan makan angin, bukan mandi laut, bukan tgk burung helang.. tp en hubby kursus.. so, dh boleh follow aku follow jela.. dari dok kt ofis mengadap keje yg tak sudah2.. better aku ikut.. wlupun takde la jalan2 sgt kt langkawi tu, at least lari dari ofis adalah satu nikmat yg amat sgt.. tp apa yg sgt menyedikan, aku telah terlupa utk membawak benda penting utk bercuti.. iaitu camera.. huhu.. gila ko!! asalnya mmg yakin seyakin yakinya yg aku dh bawak benda alah tu.. tp smpai je kt jetty kuala Perlis, aku pun cari dlm beg n sesungguhnya aku lupa nk bawak.. aduh!! terpaksa la ambik gambar guna camera hp.. nsb baik la mPixel camera hp agak tinggi so boleh la..

ok, smbung cite...

En hubby berkursus di One Helang Hotel.. hotel ini sebelah je dgn airport.. so, klu sesiapa yg nk ke langkawi naik flight boleh le menginap di hotel ini. bg aku hotel ni best.. sume facilities ada ok not so bad..

dipendekkan cite, hari khamis lebih jam 9 pagi kami kuar dari umah menuju ke Jetty Kuala Perlis. perjalanan memakan masa lebih kurang 2 jam dari Penang ke Jetty Kuala Perlis. lebih kurang jam 11 kami sampai di Jetty Kuala Perlis. n ferry kami adalah pada jam 12.30 tgh hari. spjg menunggu ferry, irfan spt biasa yg sgt suka berjalan2, terus tawaf 1 jetty tu.. betul2 teruja dia sbb dpt tmpat yg sgt luas utk dia jalan n berlari..

korang layan jela video dia ek!!!



Jam 12.30 kami bertolak ke Langkawi.. takde cite best dlm ferry.. mcm biasa je.. cuma 1st time irfan naik ferry.. n spt biasa he's very behave smpai tido dlm ferry.. penat berlari kt Jetty td.. hehee.. so, lyn jela pic kami dlm ferry..

air laut yg membiru..keadaan laut amat tenang setenang kita melihat laus yg luas.

tangan kecik comey irfan.. teruja sgt dia tgk laut.. 1st time naik ferry


irfan with me

sengih smpai mata pejam..

irfan tak tgk camera pun...

irfan smiling

now turn with papa pulak

ha.. tgk apa tu??

ha.. dh npk pun Pulau langkawi.. hampir smpai ke destinasi yg dituju..

Sampai je di Pulau Langkawi, bas mmg pun dh disediakan.. sebelum tu tapau kfc utk lunch dulu.. lps tu terus naik bas n menuju ke One Helang Hotel yg terletak di Padang Mat Sirat bersebelahan dgn Airport Langkawi.. Smpai hotel, terus cek in.. so penat.. rasa nk rehat2kan badan aje.. tp paham2 jela.. ada anak kecik.. takde maknanya rehat2.. tunggu si kecik tu tido dulu baru leh rehat2..

Dalam sambil2 nk rest2, makan kfc aku menyempat lg tau.. ambik gambar bilik sebelum seluruh bilik jadi sepah mepah.. bg aku blik ni not bad.. facilities pun bgus. but aku tak sure hotel tu brp bintang.. tp so far bg aku hotel ni ok.. n aku recommend utk sapa2 yg nk p Langkawi by flight, tak perlu ambik teksi, just jalan je ke hotel tu.. tp hotel ni takde seaview ye.. ada airport view n road view je.. mengikut guest service yg aku baca, klu guest nk g mandi kt pantai, ada private beach tp kena shuttle naik bas n ianya adalah free ke Langkasuka Beach Resort.. tu adalah 1 of the service yg ada la.. n Langkasuka Beach Resort tu memakan masa 5 minit je dari One Helang Hotel. so, enjoy the picssss...

masuk je dari pintu anda akan melihat keadaan blik seperti ini..

katil + sofa

tempat coffea making n of kos tmpat aku buat susu irfan..

meja dan dressing mirror.. (abaikan beg2 yang tercampak di sana sini)

kita beralih utk tgk pics di bilik mandi lak ye!!

sinki

sebelah kanan, bath tub

sebelah kiri, bath room (depan bath room ni ada jamban..hihihi)

our room ... 518..

nk tgk view from our room?? jom.. tp takde maknanya seaview ke, hillview ke, poolview ke, yg aku dpt ialah.. roadview n airport view... hehehe ..jadila kan.. asalkan freee!!!!


ni la roadview yg aku maksudkan.. hehe..apa2 pun pokok2 yg menghijau buat aku lebih tenang + dgn tak fikirkan keje2 di ofis...

nun di sebelah kanan view from blik aku ialah airport view.. boleh npk la menara airport tu dari blik aku.. klu tgk betul2 landasan kapal terbang pun boleh npk..
apa?? korang tak npk?? ha, jom aku kasi lagi terang ok!!

setelah dizoom beberapa kali menggunakan my Aino..

ptg tu utk family takde program apa2 pun... program suka hati.. tp utk pegawai ada friendly futsal dgn LADA.. aku tak ikut pun ... irfan pun npk mcm ngntuk.. nk ikut boleh nk tgk friendly futsal tu.. tp mls la kang aku yg berlari2 kejar irfan kt tempat futsal tu..

so, layankan irfan je kt blik smpai dia ngantuk n tido keletihan... sblm tu jom lyn dulu pics irfan...

ni adalah pic time baru kami smpai.. kt belakang tu papa irfan tgh mkn kfc yg ditapau di jetty point..

kedudukan tv yg sgt rendah menyenangkan irfan melakukan aktiviti main button on off tv..

bukak almari tu takpe irfan oiii.. jgn bukak peti ais sudah ye!

irfan sibuk nk pki selipar mama..

pakai selipar terbalik

tgk la hasilnya..

notty tau.. sedaya upaya nk masukkan selipar aku kt bawah katil..

main hp n telefon hotel..

"hello, mak tok.. irfan dgr bunyi kapal terbang tau!"

sayalah budak notty td..

berjalan ke"happpy"an


malam pulak, of kos la en hubby ada class, so aku n irfan hanya rest kt blik je.. time ni lah nk lari dari fikirkan hal keje, fikirkan sume masalah.. rest n rest!!!

so, dh malam tu, apa lg.. sementara tunggu en hubby abis class, aku pun layan tv n takde benda nk buat.. aku pun snap sna snap sini lak pulak.. tp gunakan mood malam, lebih cozy n romantikkk... hehehehe.. layan jela!!!

lebih cahaya

kurang cahaya..

katil tmpt beradu (abaikan keadaan persekitaran)
korang npk tak, kt mana telefon berada?? tu sume keje irfan la.. dia sibuk sgt tel sana tel sini.. ckp apa ntah aku pun tak fhm.. smpai tel tu tmpatnya di atas katil bukan di atas meja bulat sebelah katil tu...

ni pulak, korang npk tak ada benda colour hitam yg hujung katil tu.. tu adalah suiz lampu..
ha ni lah hobi irfan masa kt sn, bukak tutup bukak tutup lampu dia main.. aduhhh!! pening kepala aku melayan karenah irfan tu...

So, snip snap smpai la irfan tido.. last2 aku pun tido sama.. en hubby masih tak abis class time tu.. tak larat la nk tunggu.. irfan pun dh mimpi apa ntah.. jeles lak tgk dia.. huhu...

so!!!!

PLEASE DO NOT DISTURB..

ok..smbung cite hari kedua kt next entry ya!!

** hajat di hati nk abiskan terus cite trip ke langkawi dlm satu entry.. tp mcm pjg sgt lak..

2 comments:

shuhadah Zainol said...

wah..besar bilik jue erk..bestnye..lama x gi langkawi..huhu..

Nur Irfan Juezrie said...

heheh.. boleh thn la shu besar gak.. standard room mmg saiz gitu kot kt hotel tu.. ok la.. buat irfan lari2 dlm blik tu.. heheh tu la.. best langkawi.. nti kena p lain.. tak puas.. p ikut hubby kursus ni..