Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 18, 2010

Kisah Irfan admit @ Lam Wah Ee (DAY 3)

Salam sume.. masih lagi kisah irfan admit ye!! sila jgn termuntah or boring.. aku skg ni sedaya upaya nk membanyakkan entry aku sebelum masuk tahun 2011..

ok! di hari ke-3 irfan kt hosp.. sume ok.. takde masalah.. irfan makin boleh menyesuaikan diri dgn hosp.. nurse yg dtg nk cek suhu dia dh tak tkt dh.. siap2 leh sua telinga n bila bunyi termometer 'tet'.. dia leh senyum2.. erm.. npk mmg mcm dia dh boleh sesuaikan diri dgn keadaan hosp.. yela kan.. dh nk masuk 3 hari 2 mlm berkampung kt hosp.

Perkembangan hari ke-3 npk ok2 je.. demam tak de dh.. cuma still kena mkn antibiotik.. harapan aku n hubby of kos la takde benda lain selain dok berharap agar dpt discaj cpt.. yela.. cuti aku time tu dh mmg ciput.. after bercuti raya haji ada mmg ada lg baki 3 hari cuti utk disember.. mana la tau kot2 nk becuti2 kt mana2.. tp dh jadi camni.. 2 hari cuti aku burn utk jaga irfan pada hari isnin (day 2) dan hari selasa (day 3) irfan kt hosp.. en hubby takde masalah coz cuti dia mmg byk lg.. aku la yg problem di sini..

ok.. problem tak problem kena letak tepi.. yg pntg kesihatan anak aku.. biar aku yg tgk dia di depan mata aku wlu apa pun yg terjadi (ayat novel lg!).. ok.. time doc visit patient, mmg doc ckp yg irfan tak leh discaj hari tu coz suhu dia masih up n down.. but tak tinggi sgt la.. utk baby n kids, 37.5 ke atas consider demam la.. tp irfan masa tu still 37 jugak.. n kdg2 turun 36 gitu la.. so, doc kata mmg kena stay lg.. aku pun redha jela.. nk buat camne kan.. dia doctor, bukan aku doc... heheheh.. tp better irfan dipantau di hosp.. ubat on time, suhu on time, cek tekanan darah pun on time..

tgh hari hari tu, aku mintak kt doc utk home leave.. aku balik umah sat basuh baju.. heheh.. sempat lg tu.. bukan apa.. dari aku balik dari kg hari tu.. mmg tak basuh bj.. nk harapkan en hubby tak brp nk harap..hehehe.. so nsb baik boleh home leave jap.. bawak irfan n balik.. b4 kul 5 aku mmg nk balik hosp coz irfan kena ambik ubat after 5.. n aku tak sgka masa aku kt umah my mom call tnya aku kt mana.. coz dorang dh kt bilik 213 pun.. la.. aku betul2 tak sgka dorang akan dtg secepat itu, asalnya my mom ckp nk dtg penang lps my dad abis meeting.. n kebetulan meeting my dad tu was canceled last minute.. so, tu yg dorang terus gerak dari perak ke penang tu.. dorang smpai penang dlm kul 2 lebih gitu.. just nice aku smpai umah aku time tu..

takpela.. since room 213 tu single room, aku soh la my parents rest2 dulu.. while aku teruskan keje2 mendobi kt umah.. setel je sidai baju sume, aku pun terus ke hosp balik.. dh jadi umah no. 2 time tu..

& aku dh boleh keje dh esok coz my mom can take care of irfan kt hosp utk keesokkan harinya.. hopefully irfan behave.. slunya irfan n mak tok, tok wan & paksu, dia ok.. slu gak aku lps mereka n irfan ok.. that's y aku nk p keje utk esokknya..coz syg ke cuti aku yg berbaki hanya 1 hari on that time..

erm.. pjg berjela bercerita.. jom lyn pics yg tak berapa nk byk ye!!

kasut tomey irfan

breakfast papa.. tp irfan yg sibuk lebih

nasib baik mee tu tak pedas, tu yg laju je suap sendiri ke mulut dia.. papa lak sibuk ber'fb'ooking..

mereka lg..

sibuk nk suap papa pulak!! heheh..

ok.. tamat cite hari ke3. tunggu entry2 lain cite pasal hospital ye!!

~daaaa~

No comments: