Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 17, 2010

Kisah Irfan Admit @ Hosp Lam Wah Ee (DAY 1)

Salam sume.. akhirnya kuar jugak cite Irfan kena admit hari tu.. hampir 3 minggu benda ni jadi.. aku baru la terhegeh2 nk cite kt sini.. bukan apa.. asalnya niat di hati aku ni nk cite ikut kronologi.. tp oleh kerana mcm susah je nk ikut kronologi, aku cite la jugak wlpun lompat2 cite.. napa aku kata lompat cite, cite last entry aku, terjadi selepas cite di entri ni.. hehe.. apa2 jela kak limah..janji ada jugak cite2 aku dlm ni.. sng nk refer nti.. hehehe

ok.. berbalik kepada tajuk.. Irfan admit.. ini merupakan 1st time irfan kena admit. cite asalnya gini.. irfan kena admit pada hari Ahad, minggu raya haji tu.. erm.. 21/11/10.. alamak sebut raya haji, cite raya haji pun aku belum cite.. npk gayanya cite aku mmg kena guna gear reverse la ni..

ok2.. smbung cite.. dari entry2 aku sebelum ini kan aku beberapa kali mention yang aku punya turn raya haji aku di my hometown.. @ kedah.. sbb nk akikahkan irfan... so, mmg aku telah beraya dengan tak brp nk sakan n telah selamat menjalankan akikah dgn selamat. asal2nya jumaat mlm, 19/11 tu irfan dh demam dh.. time tu aku kt kg la.. masih cuti beraya.. n plan nk balik penang esoknya hari sabtu tu.. mlm tu badan irfan dh start panas2.. tp my mom cpt2 ambik daun bunga melur utk jelum kepala irfan.. alhamdulillah.. panas badan dia dh reduce.. n demam pun mcm tak demam.. panas tak kuat sgt la..

then keesokkan hari nya hari sabtu tu, aku n my parents dh bersiap2 nk balik Penang while my parents terus nk balik perak la.. tp b4 that, ktorg pegi kenduri sedara kt area Permatang pauh jugak la.. (tp dpt nk recall nama tmpat kenduri tu).. aku mmg tak penah smpai lg la umah sedara yg kenduri tu.. just followed my parents la.. rupa2nya.. umah kenduri ni di tengah2 sawah padi..takde la betul2 tgh.. tp kira area sawah la.. parking keta lak jauh.. terpaksa jalan kaki ke umah kenduri tu.. no choice, jln ttp kena jalan la..

irfan time tu mmg takde demam lgsung.. so, kami pun p kenduri dgn selamat.. then setel kenduri sume, aku masuk ke Pulau menuju ke my home sweet home.. my parents lak terus ke perak.. asal my parents nk bermalam kt umah aku, tp last minit tak jadi..

Smpai umah, irfan ok lg.. mmg takde demam lgsung.. mlm after maghrib, aku kuar ke Qb Mall.. saja jalan2... smpai la dkt kul 10 gitu , irfan start merengek.. rasa badan dia dh nk pns.. aku suspect mcm dia nk demam.. apa lg.. terus gitau en hubby nk balik.. so, kami balik.. smpai umah, irfan ok je.. pns but tak meragam.. dia tido elok je.. tgh malam kul 3 pg.. badan dia pns garing sgt.. n dia ada merengek2 sket.. mybe tak sdp badan.. ingat mmg nk bawak ke hosp terus that pg, tp ulit2 irfan.. dia tido balik.. smpai la ke pg.. ok la.. so, mmg tak jadi ke hosp la..

Then, pg ahad tu tetiba je dia ngis.. lebih kurang kul 7 pg la.. aku pgg badan dia mmg pns giler.. cek suhu badan dia.. 39.8 darjah.. aduh!! mmg tinggi.. n badan irfan dh start shaking.. aku lg la bertambah risau.. aku terus mandi, n bawak dia g hosp. nk cari klinik panel, mana bukak pg2 buta tu.. lg pun tgk keadaan irfan yg shaking2 bagai, aku mmg risau tahap gaban dh..asben pun mmg tekad nk bawak g hosp.. aku mmg takde hal la.. hosp lg baik la sbb menengok keadaan buah hati aku yg cmtu.. baju yg balik kg smlm tu belum kemas lg, just add in beberapa baju .. aku terus bawak beg irfan n beg aku ke hosp just in case mana tau kena admit.

and seperti biasa la private hosp, aku dh agak dh.. dia soh admit.. tp doc bg choice dulu, dia kata dia akan masukkan ubat ikut vontot irfan dulu, then esok pg klu pns tak turun mmg kena admit.. or nk terus je admit.. en hubby pun decide admit je terus.. aku follow je..

so, irfan pun kena admit.. huhu.. sedih oooo.. lg sedih bila smpai wad, spt biasa.. kena ambik darah.. yg tu plg menyayat hati aku rasa.. nurse tak nasihatkan mommy utk berada dlm treatment room utk keje2 ambik darah dijalankan.. daddy je yg dia diminta bantu nurse utk pgg baby.. mybe dia tau mommy ni akn lg touching bila tgk anaknya ngis2 meronta2 kan?? tp mmg betul u alls, aku siap ngis2 kt luar dgr irfan nangis.. ya Allah, ptt la nurse tak nasihatkan mommy utk dok dlm treatment room tu. .ntah2 klu aku kt dlm blik tu, aku tak kasi kot nurse buat keje2 ambik darah kt irfan.. hohoo..!!

selesai je ambik darah, irfan n en hubby kuar.. aduh!! sedih sekali tgk dua2 tgn irfan bebalut.. aku tnya en hubby nape dua2 tgn balut, ambik darah dua2 tgn ke? en hubby ckp, tak.. tgn kiri je ambik darah, tgn kanan balut supaya dia tak tarik balutan pada tgn kiri irfan tu.. aku menarik nafas lega.. (wah., mcm novel pulak ayat aku tu)..

ok.. setel2 sume kt treatment room, aku dibawak ke bilik.. aku request single room tp that time single room takde yg available. yg available hanya 2 beded.. erm.. ok la.. no choice kan.. nape aku nk single room?? erm.. sebenarnya aku sgt la nk en hubby dpt temankan aku time mlm.. sbb aku sgt tkt irfan ngis meragam, tkt irfan susah nk tido coz selalunya irfan akan tido atas dada papa dia je.. aku dh mula susah hati.. tp apa boleh buat.. 2 beded mmg tak leh lelaki teman.. so, pasrah lah aku buat seketika.. so, aku dpt blik bernombor...

room 236...

pintu bilik gambar nemo

tag pintu

tag katil

tv tecik je.. mybe 21 inci kot.. ada lg blik 2 bedded yg 1st class tp penuh jugak.. beza hanya pada tv.. boleh gitu? mcm2!!.. aku layan sukan asean jela kt hosp tu takde benda nk buat selain tgk anak..

ni la rupa klu irfan nk tido.. mesti nk baring atas en hubby.. tambah2 la masa kt hosp.. dia manja semacam nk dkt dgn org je.. mybe dia tkt..

tgn kiri yg diambil darah

tgn kanan yg dibalut supaya tak bukak balutan di tgn kiri

kena pakai gelang kaki.. hehe.. last pki masa irfan lahir dulu.. hehe.. cute je rasa..

irfan yg tido kepenatan..sian budak demam...

dh bgun, terus mandi salin baju... ha.. nk tgk dia buat pe.. jom!!!!

makan fries ok!! org demam mkn fries..

nape mata mcm bengkak je? ngantuk lg kot!!

oh ya! sila tau ye.. pic ni bukan irfan ngis tau.. tp ntah aku tercandid dia tgh cmni..

en hubby teman aku kt hosp smpai kul 10 mlm lps tgk Chong Wei final dgn Lin Dan. lps aku pun tido sorang dgn irfan.. alhamdulillah irfan sgt baik, tak meragam lgsung.. cuma dia akan ngis time mkn ubat n time nurse dtg cek suhu dia.. tp lps tu tido balik..

oh ya.. lupa nk cite,.. kt hosp, irfan sgt takut dgn nurse.. klu mkcik antar food pun irfan leh ngis sbb ingat sume adalah nurse.. n dia masih fobia n trauma tgk nurse, mybe teringatkan apa yg nurse dh buat dgn dia siang tu kt treatment room..in fact klu lalu dpn treatment room or terserempak dgn nurse masa bawak jalan2 luar blik pun dia akan ngis.. n so serius, dia sgt manja masa kt hosp..

ok.. tamat cite hari pertama kt hosp.. so far so good.. takde la susah sgt pun nk handle irfan without my hubby.. Allah permudahkan keje aku.. alhamdulillah..

will continue @ next entry.. wait yeahhh!!!!

No comments: