Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 21, 2010

SuaRasa tv9 @ QB Mall

Semalam aku secara rasminya telah terjah ke SuaRasa tv9 yang telah berlangsung di QueensBay Mall Penang pada 18-19 Dis 2010.. ni merupakan 2nd time aku ke karnival2 yg sebegini rupa.. n 1st time ke suarasa tv9.. 1st time dulu aku penah ke Karnival Sure Heboh kat Bukit Jalil pada tahun 2005 masa zaman muda remaja gitu.. (time ni masih guna nama Sure Heboh).. & now 2nd time la kiranya ke Suarasa Tv9..

asalnya aku plan dgn Nida nk jumpa dia kt SuaRasa.. kami nk g hari Sabtu.. tp oleh kerana nida tak sihat so dia pun tak roger aku.. n aku pun tak g la.. then fikir mls la nk g dgn bersesak2 org ramai.. so, sabtu tu just kuar p Sunshine shopping2 sket.. dpt la rembat 2 helai suar jalan utk irfan dgn less 50%.. Baby Kiko n Baby tom.. wah.. sgt berbaloi.. Baby Kiko rm 53.90 tinggal 26.95 je.. then Baby Tom rm69.00 tinggal 34.50 je.. then rembat puting botol avent 1 pack.. rm 19.90 less 20% tinggal 15.92 je.. sgt berbaloi aku rasa..slu beli puting avent takde less.. so 19.90 per pack la.. huhu.. aik.. tercerita hal2 shoping hari sabtu lak.. padahal tajuk di atas cite suarasa..

ok2.. tuan tanah dh terlupa diri lak.. hehe.. ok2.. let's talk about sunday story ye!

pagi ahad, kami anak beranak tersasar bgn pg la.. aku lak tgh bendera merah, so apa lg.. mmg sakan la lyn bantal busuk aku tu.. asalnya aku sedar agak awal, tp memandangkan takde apa2 plan hari tu, baju2 sume siap didobi pada hari sabtu.. so agak malas untuk bgn awal.. irfan lak tido sedap je.. klu iktkan dia la yg slu bgn paling awal, tp agaknya dia penat main, n mlm sbtu tu pun dia tido lmbat.. so, tu sbb irfan pun tersasar.. aku pun siap2 smbung2 tido.. tiba2.. hp aku bunyi.. my mom call, "dia kata tak tgk tv9 ke mcm best je tgk suarasa.. my mom tnya tak p ke?" adoiii.. sekali lg rasa mcm "AKU NAK P!!".. dh semalam tak jadi kan.. so, aku pun ajak en hubby p SuaRasa.. then en hubby kata "ok2.. p mandi.." aku pun terjun dari katil terus mandi n siap.. (huh.. tak leh blah.. terjun ok!!)

siap je kami anak beranak, terus menuju ke QB Mall.. nk cari parking, fhm2 la.. last2 kami parking dlm QB Mall n jalan ke tapak SuaRasa.. not bad.. boleh thn penatnya..

sampai je sana.. 1st sekali menuju ke Booth Adik di9.. nk tgk upin ipin.. irfan sgt suka upin n ipin.. kdg2 dia dok tgk je kotak vcd upin n ipin.. tp kt booth tu sgt la ramai org.. nk p dkt2 pun tak dpt.. mls himpit2.. pns!! so, tgk dari jauh jela.

hasil daripada jauh!! npk jugak maskot ipin di situ..

then jalan2 kt booth2 lain la.. biasa2 je.. nk tgk aku beli apa?? jom!!!!

nestle bliss.. ni fav aku tau!! 3 botol RM11..murah ke? aku rasa mcm biasa je..

patung upin.. last2 jumpa jugak.. rm25..
penah nk beli sebelum ni.. tp mcm mahal.. kt jusco aku tgk rm 39.90.. mcm tak worth it je nk beli.. irfan lak belum tentu lg nk main sungguh2.. dia tu hangat2 taik ayam je.. 1st beli mmg beria.. lps tu buang merata..

then sempat jenguk sat kt booth tv9.. npk intan ladyana n tam.. tp tak sempat nk snap gambar intan ladyana... sempat gambar tam je.. intan ladyana sgt la comey n cntik.. sgt lain dari dlm tv..

tu tam.. npk kepala n spek hitam dia..

pstu, aku pun dh nk balik dh.. time tu pun dh hampir jam 12.. en hubby keje lak kul 4 ptg.. balik nk masak lg.. tkt tak sempat nk mkn lak nti.. sebelum tu masuk booth celcom penaja rasmi suarasa.. lps borak2 dgn dorang punya org, n aku tak berminat pun nk upgred line celcom aku.. sbb takde benefit yg lebih dari yg aku guna skg.. so, terus nk blah dari booth celcom tu la..

tiba2..... masa aku n en hubby melangkah kaki kuar dari booth celcom....

ada sorang abg ni.. dtg sapa kami.. "adik sekeluarga jom ke kaunter sana.. kita nk buat rakaman utk celcom punya booth.. ala.. belakon je masuk tv.. buat bg ramai je.. nti abg akan bg teddy bear ni" (sambil tunjuk teddy bear yg digantung kt beg dia).. wah! aku ni mmg teruja giler dgr teddy bear ni.. geram seh!! so, apa lg.. terus la tunggu.. en hubby pun ok je.. hehehe..

mana menunggu tu agak lama la jugak.. yela.. ada sesi temubual kt booth lain dulu.. so, kena ikut turn.. dlm stgh jam jugak la menunggu kt situ.. so, dlm stgh jam tu, nk tgk apa irfan buat??
jom tgk!!

of course irfan n upinnya!


tgk apa tu smpai kuyu mata irfan


irfan tido dgn upin pulak!


Sedaya upaya nk bg upin berdiri..

1..

2... mendapat pertolongan dari papa

3.. berjaya!! sila lihat tgn dia.. sedaya upaya tu..

alamak terjatuh..

& berjaya akhirnya...



oh ya.. ckp pasal blue bear awal td, nk tgk teddy bear biru celcom yg kami dpt??

>

>

>

>

tadaaa!!!! cute je kan?? suka aku tau!! lg2 benda free..
(aku dh cuba utk rotate tapi tak boleh la..)
klu iktkan untuk nk dptkan blue bear ni.. topup rm50 dpt sekor yg besar & rm30 dpt sekor yg kecik.. tp kami dpt 3 ekor blue bear (2 besar for me n hubby) n 1 ekor kecik (for irfan) dgn free je.. coz terpaksa jadi pelakon utk buat ramai kt booth tu...

Sambil2 tu .. mama irfan sibuk snap sana sini.. jom tgk kemeriahan kt booth celcom..

dari jauh npk booth PET PET

comey je bunga belon tu..


Sambil snaping2, abg crew tu pun ckp.. "ok2.. camera dh ready.. so, kami kena la berlakon.. ala.. berlakon buat ramai je.. dh lepas tu.. aku pun snaping la pic selebreti tv9..antaranya sharifah Nur n azean (klu tak silap) heheh..
jom tgk pics dorang..

sharifah Nur..

pandangan dari depan

azean.. korang npk tak??
jap aku zoom sket ye..

ha.. tu dia..

alamak.. tgk jam pulak.. nk balik dh ke?? hehehe

Sharifah Nur tgh interview org kuat celcom smbil bertanyakan promosi yg ditawarkan di booth celcom.. tgk tu org kuat celcom pegang blue bear yg aku dpt tu.. dia tgh gitau la promosi yg ditawarkan untuk dptkan blue bear tu la..



ok.. lepas je abis sume tu.. kami pun balik ke rumah.. smpai umah je dh kul 1.. rushing masak.. then mkn, then kul 3 en hubby g keje.. aku n irfan je berdua kt umah.. smbil lyn tv yg tak brp nk best cite di ptg ahad, layan fb jap.. then lipat kain.. smpai la mata rasa berat je.. tp tak tido pun.. hehe..

last but not least nk tunjuk gakkkk!!!!

upin n 3 ekor blue bear..

No comments: