Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 14, 2010

Fishing!!!!!

Peringatan!! ini adalah Entry BASI ye!! having fun!!!!!!

Pada 27 Nov 2010, lebih kurang 2, 3 minggu lepas.. aku telah balik ke umah my parents tanpa en hubby.. en hubby ada konvensyen sukan Bukit Jalil .. pg tu, awal2 pg aku ditemani oleh adik aku, selaku driver aku.. telah ke Hospital Lam Wah Ee untuk follow up cek up.. nsb baik dpt turn awal sbb menapak ke hosp awal2 pg2 buta.. just follow up cek up je.. takde apa2 pun.. just irfan dpt multivitamin je ... then lps je selesai urusan di hosp.. apa lg.. terus memecut ke umah my parents la.. alang2 nk berweekend sorang2 diri kt umah dgn irfan.. better aku balik je dh adik aku pun offer baik punya nk balik.. so, aku on je.. en hubby lak ahad esokknya baru balik ke Penang.

So, berbalik kepada tajuk entry ni, pada hari Ahad tu, my dad ada pertandingan memancing anjuran Kelab sukan kebajikan staf tmpat keje dia la.. mula2 mls nk ikut memikirkan irfan baru je baik demam.. kang berpanas2 kt tasik tu, risau jugak..

tp last2 mama aku kata suruh ikut. klu tak mmg aku dgn irfan je kt umah.. coz my mom n adik aku yg bongsu tu nk ikut.. adik aku yg no 2 tu apa lg.. pg2 buta membuta smpai tgh hari.. dh tgh hari ada je projek2 dia dgn kwn2 dia.. yela.. balik umah pun sebulan sekali je, haruslah balik jumpa kawan2 lama kan?

So, dari fikir nk berdua je dgn irfan.. syok jugak klu ikut.. so, aku decide la utk ikut.. n seawal jam 5 pg aku dh bgn.. abah aku seorg yg very2 punctual ok!! jgn lmbat!! n kami bertolak jam 6.30 ke area Lata Kinjang iaitu area2 Tapah dh.. so, perjalanannya agak lama tambah2 lak naik 4 wheel drive aku n mama dok belakang.. ya Allah.. rasa nk tercabut pinggang.. tp nk buat camne.. kena jugak naik Frontier abah aku (kete ofis yg dikhaskan untuk seorang2 pegawai).. nape kena naik 4Wheel drive, oo.. dh smpai kt tmpt yg dituju baru aku fhm nape.. sbb jalan nk menuju ke tmpat memancing tu agak mencabar.. sesuai utk guna 4wheel drive.. klu keta biasa pun boleh, sbb takde la sgt mencabar mn pun.. tp klu boleh dielakkan, better elakkan la naik keta biasa..

So, jom layan pics..


ni la rupa kolam/tasik/lombong (apa2 jela yg sesuai)..


my dad n adik aku dh start aktiviti memancing.. ikan yg ada dlm lombong tu ialah ikan talapia..

ada npk tak irfan di situ.. dia pun sibuk.. tp tak meragam.. behave je.. gud boy

cuaca yg baik.. awan putih langit membiru..
my dad n my mom (yg baju kuning, topi merah)

dh penat2 jom duduk2 pulak..

siap ada konsep piknik .. bawak tikar2 bagai..

mkn biskut..

sedapnya..


dia sudah mengantuk..


sesi penyampaian hadiah.. my dad n my mom tak menang pn.. my mom dpt ikan berat 50gram je.. 1st winner berat ikan dia 200g je.. rasanya dlm lombong tu takde ikan besar2 kot kan??

masih muka mengantuk


dh selesai sumenya, singgah jap kt Lata Kinjang, tp tak turun keta pun.. hari hujan.. mmg tak sesuai nk turun.. so, just pusing2 je.. tgk air terjun yg putih tu..

No comments: