Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, April 27, 2012

Misi membuat Pancake

Hari isnin baru2 ni, aku half day.. so pagi tu.. lapar2.. terus tingat tepung pancake yg aku beli belum terusik.. dh lama beli.. tp bila nk buat pan leper takde.. so, lepas beli pan leper 2 minggu berturut2 weekend takde kt umah.. so idea dtg utk try pancake hari isnin tu since pan leper yg baru dibeli pun belum kuar dari plastik.. hihi.. teruk kan??

(perhatian!! gambar tak clear coz from hp aje..)

pancake di atas pan
setelah dibalikkan.. sehingga kuning keemasan

yg sebelah kiri tu 1st trial.. xreti nk agak lama mana kena balikkan.. last2 tu yg hitam.. 2nd n 3rd trial dh tau.. so, tu yg comey je tu.. hahah.. mampus (puji diri sendiri)
aku guna  tepung adunan pancake cap tesco je.. utk 1st trial aku beli cap tesco dulu..coz cap nona. RM8.00 ++.. klu tesco ni tak silap RM4.00++ kot.. beza kan? aku just beli yg murah kot2 tak menjadi.. tp rasanya pun not bad.. mcm kt hotel la.. makan saja  pun dh manis n sedap.. (promosi ke arah penjimatan)
tadaaa!! hasil aku pada hari tu.. FYI, aku buat stgh adunan tepung tu..
nak tau nape aku gedix tingin sgt nk buat pancake?? sbb nya 1st aku mmg suka giler pancake. 2nd, aku beli hersey's syrup kt langkawi hari tu.. (uupps.. belum cite lagi apa hasil rembatan di langkawi, tp dh cita kt entry ni).. kira halal jela.. So, mmg tingin la nk buat pancake nk makan dgn Hershey's syrup tu..

nyum2!!! jemput makan sume..
bekfast irfan hari tu.. xnak makan pancake.. mkn fav cereal dia.. honey star..

No comments: