Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 6, 2012

Holiday Medan 22-25 Jun 2012 - Kota Medan

Salam sume,

time to sambung cite.. walaupun kejadian ini hampir 6 bulan yg lalu, tp kenangan dan pengalaman tetap segar di ingatan aku.. n i'm very happy to recall sume experience aku kt sana utk dikongsi dengan kalian sume.. xsabar ni nk start story. and aku rasa mcm aku becuti utk kali kedua plak di alam maya ni.. so, let's enjoy this entry n entry2 yg akan datang!!

oh ya! sebelum start story lupa nk update smthing.. iaitu :  korang tau yg aku purchased ticket utk kami ber3 kan? tp realitinya aku ke Medan ber2 je dgn en suami, honeymoonnn kau!! hahah.. citenya, last minit my hubby n i decided to xbawak irfan ke Medan. oleh kerana, pengalaman ke Langkawi sempena birthday irfan masa bulan April tu mcm2 yg terjadi, so kami decide xbawak irfan.. yela.. budak2 tgh membesar, korang yg ada anak ni fhm2 jela feel si anak ni kan? mcm2 perangai yg elok n tak elok tanpa diduga dia tunjuk.  hahah.. 

tambahan plak last minit jugak aku decide utk ambil pakej. mula2 plan nk gamble je sbb nk mintak tlg ada student aka kawan aku kt medan tu.. tapi last minit dia inform aku yg dia xavailable pada tarikh2 aku ke Medan tu.. So, lagi la menguatkan aku utk tinggal irfan kt my parents sbb klu ikut pakej ni, masa kena sharp. & mungkin kami akan jln by group.. so, bila ada kids ni agak leceh la.. sbb tak leh nk ikut suka hati masa kita sendiri kan? 

Oh ya! harga pakej yg aku ambil ialah RM600/pax.. total for 2 pax =  RM1200. tu pun aku dpt harga yg agak murah sbb aku ambik pakej ni dari travel agent yg selalu aku booked flight utk lecturers kt school aku.. 

Flight kami pada 22/6/12 @ 11.05 a.m dari Penang International Airport ke Polonia International Airport & return pada 25/6/12 @ 6.30 p.m (waktu Indonesia). So, pagi tu mintak tlg adik aku antar ke Penang Airport, having breakfast kt Mcd sambil tunggu jela.. so, takdela rushing apa pun memandangkan aku dah buat online check in.

So, sharp jam 11.05 pagi kami berlepas ke Medan.  dlm flight biasa2 jela.. cumanya kami kena isi borang Kastam utk diberikan kepada pihak kastam semasa sampai di Airport Medan. So, masa 40 minit perjalanan atas flight tu habis dgn mengisi borang jela.. berbeza dgn perjalanan domestik la xperlu apa2.. 

kami sampai di Polonia International Airport lebih kurang jam 12.00 tgh hari (waktu malaysia). sampai je kt airport tgk jam di airport masih jam 11 pagi (waktu indonesia).  So, utk tidak pening2 kepala nk tolak time, kami pusing jam tangan kami siap2 n betulkan waktu kt hp masing2.. kiranya, kt indonesia lambat 1 jam dari malaysia.. tu pasai kt sana kul 7mlm dh macam kul 8mlm di malaysia, mmg dh gelap gulita n of coz pagi kul 6pagi dh cerah macam kul 7pagi di malaysia.


Aih!! asyik membebel je.. jom layan pics..


Photobucket
sebelum tu, mesti la tukar duit dulu bagi jadi jutawan..
aku tukar RM1026 = 1 juta rupiah
a.k.a .. berasa jugak la jadi JUTAWAN.. hahaha
Photobucket
me 
Photobucket
dia..
Photobucket
me dan dia
Photobucket
Sabuk Pengaman a.k.a seat belt
Photobucket
di awan biru..
Photobucket
dah nampak Medan
Photobucket
hampir mendarat
Photobucket
semakin rendah
Photobucket
Alhamdulillah, selamat mendarat dan sampai di Polonia International Airport
Photobucket
flight QZ8077
Photobucket
small me & big flight..
Photobucket
my handsome boy
Photobucket
with Santo, our tour guide
Photobucket
KFC, Petronas
Photobucket
mekdi
Photobucket
sekitar Airport
Photobucket
Selamat tiba di Kota Medan

So, dah selamat tiba di Kota Medan... apa kami buat lepas tu?? jom !! next entry keh!!

6 comments:

shuhadah Zainol said...

wahh..best2 !!

-anidaothman- said...

ayuh dongk..ngupdate cepat....
xsabar dong

Nur Irfan Juezrie said...

shu : awal2 dh bestt?? heheh.. tunggguuuu!!

Nur Irfan Juezrie said...

nida : dah update.. baca la... wah.. dh tukar ckp indon ya bukk!

Mak Izz said...

jem juga kota Medan ye

Nur Irfan Juezrie said...

ya akak.. mmg jem sbb ni betul2 bandar dia..