Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 28, 2012

5th Wedding Anniversary - The Regency Jerai Hill Resort (Mukaddimah & Check In)

Salam sume.. **entry berantai lagi** :-p

kita stop dulu cite holiday Medan yg dah basi tu ye? so, nk update satu lagi bajet holiday sempena my 5th anniversary yg jatuh pada 22 Dis 2012, sabtu lepas.

seminggu sebelum hari anniversary, aku ada call hotel di Cameron Highland, Bukit Merah, n hotel2 sekitar Batu Feringghi.. semuanya fully book. Aku punya anniversary celebration kali ni just yang celebration yg bujet2 jer.. so, tmpat bercuti seharusnya yg dekat dan tak memerlukan modal yg banyak.. no more langkawi ye kawan2? sbb Langkawi adalah tmpat percutian best dan bukan tempat percutian bajet.. 

So, bg aku tmpat percutian bajet yg best adalah seperti CH.. tp dh call almost semua hotel yg tak brp bajet pun dh full confirm la hotel bajet lagi full kan? oh ye, tema percutian aku kali ni adalah 1 night stay @ hotel with fully rest.. so, aku plan nak stay kt hotel yg xbajet n xmurah sgt la n affordable .. but not too mahal sgt for me.. 

Ekceli plan asal2 nk ke PD.. tp oleh kerana 2  minggu lepas aku buat pra holiday iaitu berweekend kt KL.. so, last minit jugak batalkan niat ke PD. cite weekend KL tu nti2 la aku story ye.. 

So, after check hotel sume dh fully boook, my last choice is The Regency Jerai Hill Resort.. & lucky nasib menyebelahi kami, masih available bilik kt situ. tp bilik yg available adalah Deluxe n Executive je.. So,  1 tempat yang dekat, just on my way to my kampung.. n kebetulan minggu tu kan cuti kapit.. 25 krismas jatuh pada hari selasa.. so, byk org mesti tak ketinggalan utk apply cuti hari isnin tu kan? tak terkecuali my parents, so dorang balik kg minggu tu.. So, pendek cite.. aku stay kt The Regency Jerai Hill Resort pada 22/12/2012 - 23/12/2012 (1 malam), n after check out aku straight away balik kampung.. yezzaa! quality holiday!!

ok.. let the pictures tell a story!

Photobucket

Photobucket
Perjalanan mengambil masa hampir setengah jam ke puncak gunung jerai di mana terletaknya The Regency Jerai Hill Resort sejauh 12 km.. 12 km yang jalannya mcm ular kena palu.. 
Photobucket
background di receptionist.. aku tertarik dgn background ni sebab dorang guna padi kering letak dlm frame utk dijadikan background.. & spt yg semua orang tahu, padi adalah sgt sinonim dengan negeri Kedah iaitu negeri kelahiran aku..

jom aku bawak korang ke bilik kami!!


Photobucket
jom ikut encik Irfan ke bilik kami.. klu korang nampak bumbung2 tu, tu la bilik kami.. antara reception ke bilik kena jalan kaki agak jauh n berbukit2.. perkhidmatan buggy ada but too limited, so better jalan kasi eksesais sket.. & kalau korang boleh nampak lagi, di sebelah kiri tu ada playground n kat area bumbung gazebo kecik tu ada pool (nampak slide).. So, kiranya bilik aku bertentang dengan pool tp xbrp clear pool tu sbb lokasi pool tu mcm atas bukit sket.. korang tgk pics lain nti korang leh faham k..

Photobucket
ala.. encik Irfan kita dh penat.. jom ikut irfan.. 
Photobucket
tangga nak naik ke bilik.. FYI, tangga ni akan share dgn bilik sebelah.. kiranya 1 tangga 2 bilik.. tp nk ke bilik tu ada 1 pintu n wall yg memisahkan antara bilik sebelah..kiranya xnpk la bilik sebelah unless masa turun tangga sure akan nampak bilik sebelah.. 
Photobucket
our room.. 504.. 504 adalah bilik yg paling last sekali di kawasan tu.. pintu kayu belah kanan tu adalah pintu yg aku maksudkan kt atas tadi..
Photobucket
nape aku kata bilik aku adalah bilik last?? sebab blik belah kanan aku ialah Seri Ratu Spa.. sliding door yg nampak tu adalah bilik kami..

jom kita tgk dalam bilik pulak.. 


Photobucket
Bilik Deluxe.. harga yang aku dapat is rm229.68 include with 2 breakfast..  katil dia ambik kau! super besar!! ada 3 superior single bed... superior single ni 2 orang boleh tido.. so, pendek kata lain nak bawak family besar at least 6 orang boleh masuk bilik ni.. worth it!!
Photobucket
seperti biasa!! selain mak dia yg happy, irfan la yg paling happy klu  jumpa katil hotel.. sebab leh main lompat2.. n see! dia dh cop siap2 dia punya bed.. dh letak siap2 kawan2 dia, si upin ipin & little pororo.. dia kata tgh katil dia, tepi belah pintu = mama punya, tepi belah toilet = papa punya.. means?? dia di tengah2.. hahaha.. apa pun tak bole!! oh ye, yg belakang irfan tu nampak mcm pintu terbukak adalah toilet n bathroom..
Photobucket
tv, cupboard, dressing table, ada 1 seat sofa n coffea table. 
Photobucket
1 thing yg aku suka dgn bilik ni ialah separate door antara  tmpat tido n toilet n also bathroom.. irfan masih jadi penyibuk gambarr.. ignore him!


Photobucket
sinki.. sebelah kanan ada toilet n sebelah kiri is bathroom.. simple n just nice.. 
Photobucket
sliding door yg besar tu ialah pintu masuk n jugak balcony.. utk bilik deluxe ni , akan facing pool..

So, stop sini dulu.. will continue at next entry .. so wait for me yeah!!

8 comments:

shuhadah Zainol said...

sejuk tak atas sana ju?

Nur Irfan Juezrie said...

shu, agak sejuk.. tp tak sesejuk CH.. tp kt atas sana berangin.. n masa ju p hujan ptg.. tp tak lebat.. just renyai2.. n angin dia sejuk.. so sejuk yg windy la..

-anidaothman- said...

fhewww....... tgk jalan hat jue kata mcm kena palu tu sengeh jaa...

jalan tuhlaa nida dok wak repot bulan-bulan...hihihihi

nak g sini, tp xbrani....hahahahah sbbb jerai kaya ngan citer bunian... :))

btw tempat dia nampak COOL n cantik

Nur Irfan Juezrie said...

erm.. yes.. mmg gunung jerai kaya dgn cite bunian.. tp nk p becuti niat elok..insyaAllah dipemudahkan.. kita xkacau depa.. btw, mmg cantik tmpat tu..

-anidaothman- said...

hoyeah..pasni harus pegi...tp tggg baby besaq skirt kan...heheheh kalau dak satg payah..:)

Nur Irfan Juezrie said...

yup.. harussss.. nti kita plan p ramai2 na.. hihi.. bawak anak2 mandi pool main playground.. wah.. indahnya saat tu.. tambah kita jumpa.. sure gelak ketawa xingat..

Miss siskik said...

Tumpang tny. Dlm bilik tu ada iron x?

Nur Irfan Juezrie said...

Miss Siskik..

sorry saya tak ingat la ada iron ke tak.. sebab masa saya g tu saya xguna iron.. tu yg buat xingat.. hehe.. klu ada pun saya betul2 xingat..

maaf ye.. tp kalau takde dalam bilik call room service mesti ada punya..