Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 28, 2012

5th Wedding Anniversary - The Regency Jerai Hill Resort (Resort Exterior)

Salam sume.. kembali bersiaran.. kali ni aku just nk tunjuk gambar2 di kawasan sekeliling resort di mana view kt sana adalah sangat cantik.. mcm aku ada mention kt status fb aku, "hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri.. lebih baik di negeri sendiri.. rupa2nya ada tmpat yg cantik di negeri sendiri".. 

personally punya perasaan, setelah naik mendaki gunung jerai dengan kereta sejauh 12 km dengan jalan yg berliku2, sampai je kat atas, aku rasa mcm aku berada jauh.. bukan di negeri kedah .. aku mcm dh xsedar yg rupa2nya aku berada di Gunung Jerai, 1 tempat yg sgt2 biasa aku lalu utk balik kg.. in fact time sekolah dulu penah jugak 1x aku naik ke Gunung Jerai, but that time resort ni belum wujud lagi.. kalau xsilap resort ni dibina pada tahun 2010.. & cuaca kt atas ni agak sejuk, tp takde la sesejuk Cameron Highlands. kat sana berangin yg sejuk n bonus kt aku yg g sana pada musim hujan.. so ada la extra sejuk.. tp  hujan kt atas gunung ni, tak hujan lebat2 mcm kt bawah nun.. hujan renyai2 je.. so, dia ala2 sejuk berangin yg dingin.. just nice!! tapi air kt atas tu mmg sejuk mcm air dlm icebox la.. hihi.. so, klu rasa2 nk rasa sejuk tp xnk g CH yg agak jauh.. boleh la ke Gunung Jerai.. highly recommended.. 

so, dalam erti kata yg lain.. malaysia kaya dengan tempat2 yg cantik utk dilawati.  So, jom la tgk pics sambil cuci mata n release tension tgk view yg sangat menari di Puncak Gunung Jerai.. oh ya!! resort ini berada pada paras ketinggian 986 meter dari aras laut.. tinggi jugak tu.. di atas puncak kita akan nampak sawah padi yg terbentang luas, lautan n pulau Dayang Bunting  dan jambatan yang dibina dari kampung Kuala Sedaka, Yan Kedah.

Photobucket

Photobucket
receptionist.. 
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Puncak Kedah Restaurant..
Photobucket
petang tu, hujan renyai2.. dah atas gunung, tempat tinggi n sejuk.. kabus di sana sini.. cantik sgat view time ni.. 
Photobucket
antara bilik lain..

ok.. jom follow aku ke next entry utk tgk byk lagi pics n view di Gunung Jerai.. let's check it outt..

No comments: