Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 14, 2009

Port Dickson Lagi.. < Day 1 >

Erm.. Kalau korang ingat lagi kat entry NI, aku ada hint2 kan yg aku akan bercuti lg pada bulan Disember. So, ni lah percutian yg dimaksudkan.. klu ikutkan tu, lokasi percutian ni, di Melaka, tp ntah camne dah betukar location lak.. almaklumlah.. percutian+ pekerjaan.. heheh. tu pasal this vacation, aku ibaratkan vacation sambil menyelam minum air.. n sila tau OK.. tempat vacation aku kali ni adalah again in PD.. so, apa leh buat.. hubby ada kursus lg iaitu sambungan kursus yg diadakan november lps di Nilai tu.. so, daku pun ikut la dia tanpa sebarang perasaan ragu2.. ok la meh la nk cite straight to the point.. asyik ayat berbunga2 je aku nih..

Ok.. percutian aku yg kedua ni jugak adalah selama 4 hari 3 malam dan aku telah menginap di Tiara Beach Resort, PD. Konsep resort ini adalah bertemakan Water Theme Park.. Kedudukan resort ini tidak lah di area pantai.. untuk pengetahuan korang sume yang penah makan angin di PD, kan sepanjang Teluk Kemang, most of the hotel or resort mostly sebelah kanan jalan kan iaitu menghadap laut.. tp Tiara Beach Resort ini, kedudukan dia adalah di sebelah kiri jalan.. so, takde suasana pantai2, laut2 OK!! dia mainly berkonsepkan Water Theme Park.. Since last vacation pun aku dah pilih Astana Beach Resort yg kedudukannya di tepi laut, y not this vacation kita tukar angin lak kan? Pandai la ofis hubby aku ni cari tempat utk berkursus.. hehe.. ok.. since dah ada lg 2 hari cuti, aku tanpa segan silu nk ikut hubby bekerja.. di kesempatan ini aku jugak bawa adik aku yg bongsu untuk turut serta.. yela kan.. cuti2 sekolah ni, dia pun abis UPSR so, apa salahnya bawak adik aku tu.. sbb fikirkan TBR ni berkonsepkan tempat mandi manda yg sgt best so aku tidak teragak2 membawa adik aku utk turut serta. Mybe cite2 aku di entry ini dan entry2 akan datang tidaklah menceritakan atau tunjuk the whole condition kat water theme park kat TBR ni, so u all just click this LINK untuk mengetahui lebih lanjut ttg this resort k!

Ok.. let's start the story.. FYI percutian aku kali ni adalah last minit decision dari aku utk join hubby.. caya tak caya.. hari Rabu baru aku decide utk ikut n apply cuti utk hari Khamis n Jumaat.. So, pada hari Khamis, kira2 jam 9 pg aku bertolak dari Penang menuju ke umah my parents utk ambik adik aku.. lebih kurang jam 11.00 pg aku sampai di umah my parents.. alang2 dah sampai, rest dulu, mkn dulu.. then lps zohor kami pun bertolak ke destinasi yang dituju..

Pendekkan cite, kami sampai di TBR pada jam 7.30 malam. So, masa sampai tu usha2 jugak keadaan sekeliling. nk jugak cari pool yg besar mcm dalam website.. tp memandangkan jam menunjukkan pukul 7.30 mlm, tak npk apa pun sbb hari dah gelap.. lgpun badan pun dah penat travel satu hari.. so, kami pun cek in n rest.. hubby la org yg kelam kabut sbb sesi taklimat kursus dia start jam 8.30 mlm.. tp lepas je taklimat (actually tak abis pun hubby join taklimat tu) hehe.. n jam 9 mlm kami kuar dinner.. oleh kerana aku sgt taksub dengan Nasi Kukus ayam panggang yang dah kami try last vacation n jugak yg penah aku citekan di entry NI, so aku pun mintak hubby bawakan ke tempat tu lagi wlupun jarak dari TBR dengan kedai mkn tu agak jauh..
So, abis la aktiviti utk hari pertama kami di PD.. So, jom layan gambar2..

Erm.. ni la aktiviti irfan masa otw nk ke PD.. alhamdulillah.. irfan sgt baik moodnya.. tp lps je bangun tido.. tak nk dia dok dalam carseat.. nk membuaskan dirinya.. almaklumlah klu kt umah abis sepelosok umah diterjahnya.. ni dalam keta pun nk cmtu gak.. terpaksa la aku riba dia.. then lompat atas aku.. tu mmg kerja rutin dia la.. lompat2 tu sume..


Ok.. nk tau kami sefamily stay kat mana?? tgk bawah:

>
>
>
>
>

Bilik di Block C, Tiara Beach Resort PD

Bilik no. C-2-21

Nk tgk biliknya camne?? tgk bawah:

>
>
>
>
>

Bilik Studio Twin.

Gambar ehsan dari website TBR. Pic ni leh npk the whole blik la.. tu pasal kena curi gambar dari website.. klu nk ambik cmni, susah gak la aku nk ambik gambar.. so, aku hanya mampu ambik gambar keadaan bilik ni dari sudut dekat je.. so, nk tgk gambar2 lain dalam blik ni.. jom layan gambar di bawah k!!

Ruang tamu

Twin Bed
(Ktorang gabung je katil tu utk tido 4 orang)

Sory!! penuh dengan beg2 kami


Npk tak pintu?? tu la pintu masuk.. n sebelah kiri dia ada 2 pintu lain iaitu 1 pintu bathroom n 1 lg pintu mcm balkony (mcm pintu ke ampaian la tp ampaian takde pun). Boleh jugak klu nk smoking kt luar pintu tu sbb dia open.

Sinki.. Sebelah kanan pintu ada Sinki..kiranya depan pintu tu terus npk katil..

Adik aku n irfan lending di katil setelah kepenatan

ok.. korang pun dah tau kan kt mana aku makan based on cite kt atas.. so, layan gambar2 kt bawah k.. gambar2 yg diambik tak la byk sgt pun.. lgpun aku mkn kt tmpat yg sama masa 1st vacation aku tuh.. so, aku just ambik gambar sket2 jela..

erm... tmpat yg sama.. Cowboy Place Watie Beach Cafe Nasi Kukus Ayam Panggang Batu 4 (Aku rasa kt entry NI, aku tersilap letak nama kedai ni kan? aku letak "Water' padahal "Watie"... ampun bu!! hehehe...

Ha.. 1st vacation dulu, irfan tak tido.. but for this vacation, irfan tido keletihan..


Ni dia orang2 yg tak tido n org2 yg kelaparan yg siap sedia utk makan!!

adik bongsu aku..

N last but not least...

Me n Hubby.. ni la 1st gambar berdua dengan hubby.. sebelum ni g mana2 bertiga.. takkan la irfan yg nk ambik gambar kami dua org kan? so, this time, ada lah org yg tlg ambik kami berdua.. hehehe..

Ok.. tamat sudah cite utk hari pertama aku di PD.. untuk cite next day.. tunggu entry berikutnya k!!


P/S : Aku pun nk jugak cite detail2 mcm Kak Neena.. hihi.. tp resort ni biasa2 jela.. tak la sehebat yg slu Kak Neena citekan.. tp at least ok la kan.. klu koran sume tingin nk ke TBR kira aku kongsi la pengalaman aku utk korang jadikan panduan..

N 1 lg.. semasa aku ambik gambar dalam blik, maaf la jika ada sebarang keselerakan barang2 (bahasa ape ni??) sbbnya aku ni berfamily, tak kose la nk ambik gambar dulu sebelum letak sume barang2 dalam blik.. tak pasal2 kena hempuk dgn en hubby klu pentingkan nk ambik gambar.. hehehe

2 comments:

Mak Izz said...

bestnye dok resort ala water theme park. tak sabar2 nk tgk gmbr water park (mls nk click website)

Nur Irfan Juezrie said...

hehe.. sabar ye akak.. ju mybe lambat sket nk produce entry2 PD ni.. sbb mozilla kat ofis ju ni ntah apa2 ntah.. nk tgk blog ok.. nk sign tak leh.. ni pun guna ie.. tu yg entry mcm ntah apa2 je..