Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 24, 2009

Cite Basi Weekend Awal Muharam

Disember ni, byk pulak public holiday yg jatuh pada hari Jumaat.. minggu lps Awal Muharan, this week Krismas n next week new year.. n last2 disember ni jugak ofis agak lengang sket sbb ramai yg becuti2 malaysia.. tambahan pulak, sambung public holiday yang jatuh hari Jumaat so, amatlah untung bg sesiapa yg nk bercuti2 malaysia kan? bg aku, cuti2 malaysia aku dah dilunaskan pun pada awal disember, so di hujung2 disember ni hanya cuti di umah sahaja la...

Ok.. the main point entry ni adalah untuk cite aktiviti aku last weekend.. wlupun hari ni dah Khamis, dh dikira nk masuk new weekend.. esok dah krismas dah.. tp aku mcm tak de mood lak nk cite aktiviti weekend aku yg lps.. sbb apa tau.. sbb gambar yg diambil tak semeriah mana.. so, nk becerita pun jadi kurang ada mood. betul kata blogger yg tegar kan? cite tanpa gambar yg menarik n byk membuatkan entry kita tak brp menarik.. n personally bg aku, bukan entry je tak brp menarik.. tp mood nk menulis pun tak brp menarik.. hehe..

tp takpe la kan.. wlupun takde gambar2 yg byk n menarik utk aku share dgn korang.. at least, aku takkan lupa apa aktiviti yg aku buat.. So, just abadikan la cite2 n gambar yg tak brp menarik tu dalam blog..

let's talk about my activity last weekend..

Jumaat
Sempena entry ni, wlupn dah terlewat.. aku nk ucapkan Selamat Tahun Baru Hijrah.. semoga kalian2 sume lebih tabah menghadapi cabaran di tahun baru.. sesungguhnya sume dugaan n cabaran adalah untuk mematangkan kita n menjadikan kita lebih taqwa kepadaNya.. InsyaAllah..

Pada hari Jumaat tu jugak, aku telah melawat wife kepada ex-ofis mate aku.. iaitu Mohamad Kasyfi.. tahniah en kasyfi.. anda telah pun menjadi ayah kepada seorang putri yg comel.. tahniah buat Solehah kerana telah menjadi ibu seperti ku.. hehe..

Apa2 pun tu adalah lawatan pertama aku ke Maternity Hospital, Penang.. Ekceli baby comel kasyfi dan solehah dilahirkan pada 17 Disember 2009.. Kiranya tu baby akhir tahun la.. hehe.. klu lahir pada 18 Disember 2009 jadi la baby awal tahun.. apa2 pn sumenya dah selamat.. Tahniah buat kedua ibu bapa baru tu.. Jom layan sket gambar k!!

Me n Cik G (also my ex- ofismate) with the baby
time ni.. nk pegang baby yg baru lahir pun mcm takut2.. padahal bukan tak penah lalui benda tu kan? tp ntah.. automatically, nk pegang tu rasa mcm takut je.. ni pun dgn bantuan Cik G.. berjaya jugak daku memegang baby tu.

see.!! irfan is staring at the baby.. hehe.. sbb tu baby girl ke sbb jeles mama dia pegang baby lain.. haha!!

Ok.. lps je balik dari MH.. singgah kat Mcd Greenlane mkn properity burger.. takde menda la nk cite pasal mkn burger.. just layan gambar irfan 1st time dok atas kerusi makan..

Jelas terpancar keceriaan di wajahnya

"Irfan tgk burger mama ek!!"

"ha.. tak peduli la.. nti irfan besar irfan mkn burger jugak..tunggu je la nti irfan besar ok!!"

Ok tamat cite hari Jumaat.. Jom sambung cite hari Sabtu lakS!!!

Sabtu
19 Disember 2009, aku ada 2 invitation utk kenduri.. 1 kenduri kawin anak pompuan my ofis mate, n 1 more is kenduri like warming house, tahlil n also doa selamat la daripada lecturer di school aku..

So, jamuan rumah lecturer tu start jam 12 -3 ptg.. n jamuan kenduri kawin start jam 2 ptg.. so, aku dh janji dengan 2 org my ofismate jumpa di rumah lecturer tu.. kt seberang tau.. smpai je terus buat lawatan kt rumah tu.. woo.. besar umah dia.. 3 tingkat.. cntik renovation dia buat.. mmg best la.. FYI, umah lecturer ni sebelah dgn umah my boss.. last raya dh g umah my boss for open house..

sory takde gambar masa kat kenduri warming house tu.. takkan la nk ambik gambar umah org kan.. nti apa kata org.. tp ikut2 hati nk ambik gak.. muahaha..!!

Lps tu, kami pun bertolak ke umah my ofismate utk kenduri kawin anaknya.. so, balik pulak ke belah pulau.. ha.. time kenduri ni aku ada snap gambar.. so, jom layan jela..

me n cucu my ofismate

irfan bulat

ala.. nape sedih2 tu irfan.. (irfan dok dgn my ofismate)

"ala... irfan nk dok dgn mama"

Jom masuk dalam rumah pengantin..
Sebelum masuk dalam rumah, sure la kena tgk kawasan luar rumah dulu kan?


Landskap yg dibuat sendiri oleh my ofis mate.. cantik kan?? sejuk mata memandang!!

Jom tgk dalam rumah pulak!!

Pelamin yg cantik

Katil pengantin

Pengantin diinterview oleh DJ

Close up sket gambar pengantin.. cantik kan pengantin.. sama cantik sama padan.. bagai pinang dibelah dua..

Lps tu, kami sefamily pun pergi ke Qbay Mall.. saja jalan2 cari mkn, cari pasal, buang duit.. hehe.. takde la buang duit sgt.. kira nk beli benda yg penting la.. aku mmg plan nk cari botol susu n socks irfan.. so, dpat la beberapa jenis botol susu n socks irfan pada hari tu.. (maaf takde gambar hasil shopping)

Lps tu mkn kt laksa shack!! tp hubby jela mkn.. aku still pantang.. huhu.. aku mmg suka gila laksa.. tp tgk saja la hari tu.. sedieyyy woooo...
jom layan gambar...

Asam laksa

Terliur irfan tgk laksa papa

"Irfan nk juga papa!!"

"Ala... frustnya.. bila irfan nk besar.. leh mkn mcm2"

lastly.. wajib ada ni.. gambar dgn irfan.. aku mesti la kena posing.. klu tak tak sah.. hehehe

Tamat cite hari Sabtu..

Ahad
takde aktiviti apa2.. dok umah setel keje rumah.. padan muka aku!! dah puas jalan 2 hari cukup2 la jalan (tu slu ayat en hubby la kt aku.. hehe)

Tamat sudah cite weekend yg basi.. So, klu ada cite best this weekend yg leh aku share, tunggu lah next entry yeahhh!!!

9 comments:

zoelalisa said...

en kasyfi da ade bb ek..bestnyeeeeeee... nme ape bb?

Nur Irfan Juezrie said...

oo.. masa ju p tgk baby dia tu baru 2 hari.. tak de nama lg la..
skg ni tak tau plak dh ada nama belum..

sunmelonz said...

dah ada dah.... Humaira... :D by the way kita2 yg ada anak teruna akan brada secara x rasmi dlm list bakal BESAN beliau... HA HA HA...

Nur Irfan Juezrie said...

oo..humaira.. sedapnya nama. nama penuh ke amer?? wah.. list bakal besan.. takut la amer.. bukan apa.. en kasyfi dah siap warning irfan soh hafal 30 juzuk dah..hihihi

NeenaAnuar said...

Waaaahhhh... jue pun berlayout baru yerr... cun.. cun...

eh nice lar landscape umah office mate jue tu.. sejukk jerk mata memandang!

irfan yg semakin menggebusss.. cuteeee miuttt!!

Nur Irfan Juezrie said...

a'a.. baru la sket akak.. kadang2 boring gak tgk benda yg lama..
tp takdela begitu drastik gitu layout baru tu.. hehe..

tula.. best je tgk landscape umah member ju tu.. rasa sejuk je mata...

irfan gebusss?? hehe

Mak Izz said...

amboih penuh jadual hjg minggu ek. betul la cantik landskap rumah kwn ju tu. tah bila turn kita dpt umh landskap cmtu (hehe, verangan jgn x verangan).

irfan nmpk dh bsr dlm gmbr ni. dh mcm kanak2 bkn bayi lg. hehe.. gebus gebas tu konfemla kan, irfan maintain...

grm akak tgk muka irfan bulat tu. kecik2 dh pandai pose gedix nmpk? hihi..

sunmelonz said...

>jue, a'a dia ada ckap, nak jadik menantu kena hafal 30juzuk, he he he.. Memang bapa mithali nih...

Nur Irfan Juezrie said...

mak izz : aik..sudah tukar ke akak.. mcm kanak2 lak ek.. hari tu baby lg.. ala ekceli hari tu kita jumpa ju pakaikan dia baju baby kot kan? masa kenduri ni sure la i dress up dia jadi boy sket.. hehe.. muahahah

tu la.. bila la nk dpt umah sendiri yg lengkap berlandsap bagai kan??

gebus gebas ttp maintain?? tunggu la pandai main bola nti.. gelap hitam manis la jadinya..hehehe.. ape pun pose gedix ttp kena ada OK!!!

sunmelon : tau takpe amer.. jenuh la kita.. kena soh irfan baca iqra' dari skg la.. tak tau la.. irfan leh jadi menantu dia ke tak..sbbnya skg ni dgr lagu bunkface irfan goyang kepala dan badan sume.. abis dah!!!