Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 26, 2009

Obses Terhadap Irfan

Lately ni aku sgt obses terhadap perkembangan Irfan.. mana taknya.. 2,3 hari ni dia menunjukkan perkembangan yg sgt membanggakan diri ku n hubby..

1st sekali perkembangan dia ialah, sejak2 dah makan solid food ni.. (aku rasa hampir 2 minggu sejak umur dia 6 bulan), aku rasa sgt seronok nk suapkan irfan mkn sbb dia dah macam enjoy the food.. mula2 bg mkn solid food, dia mcm2 nak tak nak mybe sbb baru nk biasakan diri dengan makanan.. slu hanya minum susu je.. tp skg ni bila suap je laju mkn, then jap je dah abis satu mangkuk.. sgt best tau!!!

2ndly, irfan dah pandai main "cak cekaq udang gamit".. sory klu2 korang tak tau permainan ni.. aku pun tak sure korang tau ke tak.. yg aku pasti org sebelah utara mesti akan tau permainan ni.. tp tak jugak, hubby aku org kelantan pun tau permainan ni.. tp klu sapa yg tak tau jap aku attachkan video irfan main "cak cekaq udang gamit". Permainan ni bukan la apa sgt.. tp mmg lazimnya baby2 yg berumur mcm irfan akan diajarkan main benda ni.. tak memerlukan alat permainan moden n hanya perlukan tangan n suara nyanyian.. heheh.. permainan ni perlulah menggenggam n bukak genggaman tgn n perlu diulang2 mengikut nyanyian lagi tu.. pada sapa yg tau.. sila abaikan penjelasan pada cite aku ni yerk!!

Yg bestnya.. klu irfan dok dalam walker.. bila nyanyi je automatik tgn dia akan naik tinggi then dia genggam n bukak, genggam n bukak.. sila tahu ye u alls.. irfan akan gunakan tgn kiri utk permainan ni..

3rdly, irfan pn dah pandai main "tepuk amai2".. seblum ni bila papa irfan nyanyi lagu "tepuk amai2" tu, dia hanya akan senyum n ketawa.. npknya dia sgt suka lgu tu.. tp lately ni.. bila aku ajar dia utk tepuk tgn, dia menunjukkan reaksi yg membanggakan diriku.. wlupn irfan tak reti nk tepuk dua2 belah tgn dia.. tp dia akan tepuk apa2 pun yg boleh ditepuknya.. contohnya klu aku letak tgn aku, dia akan tepuk kat atas tgn aku, then klu takde benda dia akan tepuk walker dia bila aku or hubby nyanyi lagu "tepuk amai2" tu.. n 1 more thing, slu aku dok perhati.. bila aku nyanyi lagu "terpuk amai2" tu dia akan tepuk guna tgn kanan.. then aku tukar nyanyi ke lagu "cak cekaq udang gamit" dia akan tukar tangan kiri smbil angkat tgn ke atas n genggam n tutup..

n ada lg ni.. korang perasan tak ada kan lagu pendek kat tv3, astro ria, astro prima, astro warna, astro ceria, apa2 jela lagu pendek yg diantara cite yg selepas or yg lps iklan tu.. dia mesti akan tgk..irfan suka sgt lagu pendek tu.. klu time mkn or main pun dia akan stop mkn or main n cpt2 cari tv.. klu tak silap dalam video kat bawah ni pun ada aksi tu.. time ada lagu pendek tu cpt2 dia tgk tv.. korang perhatilah betul2 ek..

Erm.. so sweet tau!!! so, tgk la video dia ni yer.. sila abaikan jika nyanyian yg kedengaran dalam video tu sumbang.. daku ni tidak lah penyanyi pro.. tp stkt nyanyi dlm bilik air boleh la...





4 comments:

Mak Izz said...

wow bestnya dengar perkembangan irfan. macam2 dah boleh ye. irfan dah pandai merangkak tak? seronoknye irfan makan ye. izz tak berapa mau makan. so far baru sekali je dia abis makan. selebihnya tak habis. mak izz yang terpaksa tolong habiskan. hehe.. geramlah tengok irfan, makin dobot!

Nur Irfan Juezrie said...

hehe.. tu la akak.. irfan tak pandai merangkak lagi.. cuma dok angkat punggung je.. berat punggung kot.. so far abis mkn, tp kadang2 ada la sket2 tak abis.. mama dia la kena abiskan.. nsb baik mama dia suka bubur nasi.. klu papa suap tak abis la bubur nasi irfan sbb papa irfan tak suka mkn bubur nasi baby ni.. tp mmg best suap mkn sbb dia makan selera..

mamaelly said...

ngeeeeeee gigit peha irfankan bagi pihak elly leh tak

Nur Irfan Juezrie said...

gigit peha irfan bg pihak elly? tak sampai hati la elly.. anak sendiri.. hehehe