Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 27, 2009

CUTEST BABY IN WALKER CONTEST

Contest ini adalah anjuran http://ometomeiorked.blogspot.com/

Antara Syarat2 Penyertaannya:
• Jadi Follower ometomei dan add ometomei dalam bloglist anda (done)
• Umur si comel mestilah tidak lebih 2 tahun (yes)
• Letak banner di sidebar blog anda dengan link ke entri ini (done)



Nama Penuh: Nur Irfan Hakim Bin Mohd Nor Ezrie
Tarikh Lahir: 3 April 2009
Umur : 6 bulan 3 minggu

• Dalam entri itu, upload satu (1) gambar si comel yang berada di dalam walker (done)
•Ceritakan pendapat anda tentang walker tersebut (baik dan buruk) done

Pendapat : Saya n hubby amat berpuas hati dengan walker ini kerana penggunaan yang sebaik2nya oleh Irfan. Dari segi, design games2 yg terdapat pada walker ini jugak sy amat berpuas hati. Irfan dapat menggunakan atau bermain dengan alat2 tersebut dengan begitu cepat sekali. Saya n hubby beli walker ini adalah secara tidak dirancang.. Plan, nk beli bila umur Irfan 6 bulan ++, tp time beli walker ni umur Irfan baru 5 bulan ++. Saya n hubby boleh terbeli walker ini sebab masa di shopping complex tu, sengaja Hubby letakkan Irfan di dalam walker.. Irfan pulak npk sgt seronok dok dalam walker tu, so rasa mcm nk belikan untuk Irfan since mmg kena belikan pun nanti.. so beli la dengan less 20 % dari harga asal..

Kebaikan : Sangat berguna di saat2 saya n hubby kelam kabut tgh bersiap nak ke pejabat, time masak, time saya n hubby makan. Oleh kerana, Irfan sedang gigih dan aktif dengan aktviti meniarap n menelentang balik. Kadang2 kepala Irfan akan terhantuk pada lantai apabila dia menelentang ke belakang. Selain itu, penggunaan walker ini juga dapat melatih dan mempercepatkan bayi berjalan (based on pengalaman orang lain). Penggunaan walker ini dapat meningkatkan daya pemikiran bayi ketika bayi cuba untuk menekan2 butang2 yang ada pada play pen walker itu.. sekali gus membuatkan bayi itu seronok dengan aktiviti sehariannya.

Keburukan : Keburukan penggunaan walker ini ialah bayi dapat pergi ke tempat2 yg tak diingini jika tanpa pengawasan ibu bapa contohnya, ke tempat seterika pakaian di mana, bayi boleh mencapai besi tempat letak seterika yg masih panas. Seterunya, bayi boleh tolong ibunya "mengemas" barang2 di rumah. Setiap pagi Irfan akan tlg saya "mengemas" diapernya yg saya susun di rak atau pun dia akan angkat plastik diapernya.


• Sila nyatakan nama si comel dan umurnya (done)
• Bila dah siap, tinggalkan link entri anda di entri ini. (done)

4 comments:

Mak Izz said...

gud luck 2 u! caiyok.. caiyok..

Nur Irfan Juezrie said...

tq..

wahyu said...

salam hormat dan rahyu.

Semoga Allah memberkati seluruh keluarga saudari. Anak adalah anugerah Ilahi yang suci, pelihara dan pupuklah dia dengan penuh kesayangan.

Anak ibarat kain putih bersih dan suci, ibu bapalah yang mencorak carek kain putih itu.

Sesuatu itu dalam ketentuan Ilahi, mohonlah kepadaNya yang baik-baik.

Bicarawahyu.

maybe said...

I'm appreciate your writing skill.Please keep on working hard.^^