Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 24, 2009

Selamat Datang NUR IRFAN HAKIM ke dunia!!




Akhirnya...

Masa yg aku tunggu telah tiba.. aku hanya menghitung hari bilakah baby aku akan keluar dari perutku.. bukan ape.. wlupun dah lepas due date, 31/3/09 (10 bulan) tapi ttp menunggu saat itu dgn penuh kesabaran.. akhirnya... tanggal 1/4/09 aku mula rasa sakit.. tapi sakit tu takla kuat sgt.. dan aku juga turun tanda pada hari tu.. aku terus ke hosp. tiba je di hosp.. doc memeriksa bukaan pintu rahim.. tapi bukaannya ialah 0 cm.. doc mengesahkan aku perlu dibedah. Wow! bedah? tak penah ku sangka aku kena c-zer.. dok bujet leh la normal.. hik hik hik.. tapi bila tunggu2 lagi doc mengesahkan lagi.. blm tiba masanya utk aku bersalin.. sbb sakit aku tu bukan la sakit yg kuat.. doc scan baby aku. keadaan dia masih lagi ok.. cuma air ketuban aku je yg kurang dari keadaan normal.. so, doc akan beritahu aku, aku mgkin akan di'induce' untuk proses bersalin.

Induce?? org kata sakit.. tapi aku redha jela.. biar la cpt baby ni keluar.. sbb aku dah tak sabar nk tgk anak aku yg aku kandung lebih 10 bulan tu.. pada hari tu aku admitted di wad.. start je tgh hari 1/4 tu aku berasa amat sakit sehinggalah malam tu, lgsung tak dapat ku lelapkan mata aku kerana menahan kesakitan yg amat sgt.. tak penah kurasa begitu sakit.. mgkin tiba waktu utk aku bersalin kot.. pada pagi 2/4 jam 2.30 a.m aku sakit yg amat sgt.. aku terus jumpa nurse untuk gitau dorang.. nurse memeriksa bukaan pintu rahim.. baru 2cm.. ya Allah sakitnya mcm dah bukak 10cm je.. camne la org nk bersalin kan.. sedangkan 2cm pun aku dah sakit sgt2..

Nurse kata baru 2 cm.. erm.. aku pun nk kata ape.. ok je la.. tapi mmg mlm tu aku tak leh nk tido.. smpai la esoknya.. satu hari aku tak leh tido.. tapi CTG ttp dibuat utk mengetahui keadaan jantung baby ku.. ptg tu CTG dibuat lebih kurang dkt jam 7 ptg.. tapi doc kata keadaan jantung baby ku tak brp nk ok.. so, kul 8 mlm aku terus dibawa ke LR. Air ketuban ku dipecahkan utk mempercepatkan sakit utk bersalin.. sakit makin kuat n makin kuat.. aku mmg dah tak thn sgt.. nsb baik la suami aku ada disampingku utk memberikanku semangat. jam 9 mlm bukaan pintu rahim diperiksa lagi.. erm..4 cm telah buka.. tp sakit tu mmg terlalu kuat.. jantung baby ku pun makin tak stabil.. so, doc memberitahu ku spy aku dibedah sbb tak leh tunggu lagi.. so, aku bersyukur sgt kerana aku dah tak pyh thn sakit tu lagi.. tpt jam 12 mlm 3/4/09 aku dibawah ke OT. dan pada jam 12.25 a.m (Jumaat) aku selamat melahirkan baby ku yg diberi nama NUR IRFAN HAKIM seberat 3.5 kg.. Alhamdulillah.. semoga NUR IRFAN HAKIM menjadi anak yg soleh.. Amin...

No comments: