Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 20, 2011

Salam Takziah Buat Anida Othman

1st sekali.. ucapan salam takziah utk aku sekeluarga untuk keluarga Anida OThman kerana kepulangan mama Nida ke Rahmatullah.. serius tak pecaya, sedih & hiba, terharu.. last jumpa mama nida.. kelihatan sihat2 aja.. tp ajal maut sume di tangan Tuhan.. kita yang masih bernyawa entah bila akan pergi, ntah esok ntah lusa, entah kejap lagi.. Dia yg maha mengetahui..

Aku terima sms dari Nida pada pagi hari Isnin.. kebetulan.. my Aino (my maxis number) kehabisan bateri.. & time tu aku ada di Terengganu umah PIL.. so, kelam kabut aku pun tak cas my Aino.. then.. pagi Isnin tu aku cas hp tetiba ada sms masuk.. terus baca.. & luluh rasa hati ini.. bila aku tanya bila kejadian tu berlaku, nida ckp semalam iaitu hari hari ahad. aduh!! ralatnya tak cas hp.. ralat rasa time nida nk share dgn aku berita tu aku xdpt berkongsi kesedihan bersama2 dia..

Aku faham perasaan nida.. aku jugak penah alami benda yang sama.. cuma Nida kehilangan ibu tercinta n aku adik kandung.. mungkin sikit perbezaan dirasai di situ.. ibu, insan yang sume orang kagumi pergi meninggalkan kita.. aku rasa aku pun tak sekuat itu.. terlalu berat dugaan yg Kau beri ya Allah.. apa2 pun kita sebagai hamba kena redha & tabah untuk harungi hari2 yg akan datang.. sesungguhnya al fatihah & doa dari anak2 soleh/solehah mampu buat ibu tenang di sana..

apa2 pun untuk Anida OThman: Saya tau kamu kuat, kamu tabah! nida boleh hadapinya walaupun perit.. ikhlaskan pemergiannya sebab Allah lebih sayangkan arwah mama.. yg penting kita kena sedekahkan Al-Fatihah & doa buat arwah mama ye!! InsyaAllah.. mama tenang di sana.. dia akan tersenyum melihat anak2 dia bahagia.. ingat! hidup perlu diteruskan.. kita yg masih bernyawa kena teruskan kehidupan n tak putus2 sedekahkan alfatihah utk mereka yg telah pergi tinggalkan kita.. kawan2 nida masih ada di sisi nida utk support nida.. be strong dear!!

5 comments:

mrs chenta said...

alfatihah.....

shuhadah Zainol said...

al-fatihah tuk arwah mama...

shu ade msg jue ari ahad tu... dapat tak?

Nur Irfan Juezrie said...

al fatihah..

shu : takde pun.. dpt msg dari shu..

-anidaothman- said...

alfatihah buat mama...

mekasih jue siapkan SATU n3 khas buat nida

Nur Irfan Juezrie said...

it's ok nida.. al fatihah..smg roh arwah tenang di sana.. di negeri abadi..