Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 20, 2011

Cite Sabtu PUlak!

SEtelah cite2 hari ahad setel, aku nk reverse guna gear R ke cite hari Sabtu pulak.. hihi.. camne ni?? boleh cite tak ikut kronologi.. hahah.. belasah jela..

Sabtu, seperti biasa.. hari mendobi.. hari memasak & hari segala2nya.. tak ketinggalan jugak ahad.. so sabtu & ahad sgt la penting ok!! mendobi, memasak & segala2nya tu takde la pada hari sabtu je.. bergantung jugak la.. kdg2 sbtu, kdg2 ahad.. kadg2 dua2 hari.. tp yg slunya tu dua2 hari la.. hihi.. sbb keje tak penah2 abis.. gitu la catatan hidup sorang ibu + isteri yg berkerjaya.. 9 jam dihabiskan masa di ofis isnin-jumaat.. so sbtu ahad, apa lg!! time to struggle keje umah la pulakkk.. lupakan bebelan aku ni.. straight to the point k!

oleh kerana Ahad aku dh ada plan dengan geng blogger2 penang, so keje2 mendobi memasak sabtu la yg jadi mangsa.. spt biasa.. pg2.. keje mendobi dulu.. dlm kul 11 cmtu..keje2 memasak pulak.. masak awal sket.. sbb nk brunch.. (breakfast + lunch).. sekali harung terus.. tak yah nk masak berkali2 (alasan je wal hal mls!! heheh).. erm.. bukan apa.. takat nk makan 2 mulut & 1 mulut tecik tomey irfan tu.. mcm tak berbaloi je nk masuk dapur byk kali.. so sekali harung jela ye!!

then tgh2 masak tu.. en hubby kuar rumah buang sampah.. masuk dlm rumah balik, terkalut2 ambik camera godang kesayangannya.. buat masa ni aku jatuh no 3 kot benda yg dia syg.. dia kata "awan cantik kat luar".. & aku fhm la apa yg dimaksudkan.. so, meh la nk tunjuk kt korang awan cantik tu... cantik mmg cantik.. semua ciptaan Allah sumenya cantik.. subhanallah!!.. tp awan nano yg aku nk tunjuk ni.. real ok!! takde editing2..


awan nano..


ok! setel bab awan nano.. hihi.. so, lps makan2.. sambung basuh baju.. sambung sidai baju.. sambung mana2 keje yg tak tersetel dari beberapa minggu2 yg lepas bulan2 yg lepas (huih!! terokk bunyinya tu... heheh).. boleh lg rest2 baring2 layan cite hindustan (Shah rukh khan & kajol acting).. ptg dh mls nk masak.. & mmg plan nk kuar ke Mydin cari barang dapur sket.. so ingat nk la makan ayam penyet kt mydin tu.. FYI, aku ni dh jatuh cinta la sama ayam penyet... ha! cite ayam penyet ni nti2 la aku cite kt entry2 akan datang ye.. (ha! punyala byk cite basi ok!!).. cmni lah.. biarlah cite yg basi terus menjadi basi.. cite yg kurang basi & fresh kasi kuar dulu ya!!.. sbbnya biar aku setelkan cite weekend yg baru lepas ni dulu, bcoz weekend yg akan dtg ni pastinya cite yg lebih fresh akan aku bawak korang sume ke negeri pantai timur jauh nun sana.. hahaha.. ke mana?? tunggu la nti ye!!

petang tu.. dalam jam 6 aku kuar dari umah menuju ke Mydin, beli barang dapur.. then setel beli barand dapur, dok teragak2 nk ke mkn ayam penyet.. sbb time tu rasa mcm tak lapar sgt.. kang klu mkn time tak lapar.. mcm kurang nikmat nk mkn ayam penyet ni..so mcm tak best pulak.. So, kami tak jadi mkn aym penyet ptg tu.. kami menuju ke bawah Penang Bridge .. aku baru 1st time sampai kt situ.. buat pe kt situ?? apa lg! en hubby nk menembak la.. konon2 nk mengasah bakat n mencuba nasib.. aku?? mana yg termampu, aku hanya bg moral support jela..

So, rasanya entry ni dh agak panjang dh.. aku pun ingat nk stop jap nk g breakfast.. hari ni awal2 pg aku dh publish entry tau.. tak tau la hasutan apa yg buat aku gila2 mood nk update blog.. tula.. sekali aku nk update mmg berentry2 yg kuar.. hehehe..

So, cite photoshoot kt bawah Penang Bridge.. later2 la aku cite kt next entry ya!! tungggu!!!!

No comments: