Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, September 24, 2010

~ Raya Ke-3~

Dalam perancangan, aku akan pulang ke Penang pada hari Raya ke-4 iaitu hari isnin, tp secara tidak dirancang, mak sedara hubby yg stay di Johor ajak kami singgah ke Terengganu sebelum pulang ke rumah masing2. aku ok je.. lg pun aku pun tak penah lg menjejakkan kaki aku di umah my PIL sejak dorang pindah ke Ganu..bukan apa, klu balik pun sume berkumpul di Kelantan.. so, ni la masanya aku nk ke umah PIL sendiri..heheheh.. lawak je kan? rasa mcm apa je tak penah gi umah PIL..

apa2 pun aku ok je mmg plan nk ke Ganu pun hujung thn ni.. tp dh alang2 dh kt Kelantan, lg la aku ok.. coz dh dkt dh nk ke Ganu tu.. just imagine klu saja2 nk g Ganu dari Penang.. huh!! jauh tuu.. yg dari kelantan ni pun aku dh rasa jauh apatah lg purposely nk ke Ganu kan? perlu ada perancangan yg betul2 dari segi kewangan, fizikal & mental (over aku tau!!).

yela nape aku kata mental perlu persediaan?? ha perlu tau.. dari segi journey.. sgt jauh ok!! aku yg dari kelantan pun rasa mcm bila nk smpai ni.. terasa jauh sgt perjalanan.. apa2 pun aku enjoy the journey wlupun penat sgt..

erm.. 3 perenggan di atas adalah mukadimah cite aku utk hari raya ke-3, n jom berbalik kepada story hari raya ke-3 aku k..

pg2 lagi kami sume 3 buah keta akan konvoi ke Ganu.. tp seawal pg kami 2 buah kete menuju ke Pengkalan Kubor dulu.. yela.. dh 2 hari raya, time for shopping lak.. keta my PIL tak join kami ke Pengkalan Kubor coz ada hal2 tertentu.. kami janji utk jumpa di rumah mak sedara aka adik FIL aku.. So, lebih kurang jam 11 lebih kami kuar dari Pengkalan Kubor menuju ke umah adik FIL aku.. then kami berjumpa di sana.. pttnya mlm, tu ada BBQ dinner kt umah adik FIL aku tu.. tp kami tak dpt join la coz sume dh nk balik ke Ganu pada hari tu.. tp masa kami smpai je kt umah adik my FIL, time tu tgh siap2 barang2 utk nk buat BBQ dinner, apa lg.. ayam, ikan n sotong pun terus la dibakar.. n kami semua tak BBQ dinner tp BBQ lunch.. ok la kan?? janji dpt mkn.. hehehe..

dipendekkan cite, lebih kurang jam 2 lebih, kami sume 3 buah kete bertolak ke Ganu.. n perjalanan dia kan aku dh cite kt 3 perenggan kt atas, so tak perlu lah aku ulang ya!.. n dipendekkan cite, aku smpai di umah my PIL pd jam 8 mlm.. wah sungguh jauh perjalanan.. dgn jem time ry, dgn tak leh bawak laju tkt kena sama ops sikap.. hehehe.. sendiri mau ingat laaa!!!!

So, itu jela story utk hari raya ke-3 aku.. byk berjalan dari beraya ok!! n haruslah duit raya irfan kali ni kurang dari tahun lps.. jom la layan pics yg sempat aku snap... dlm keta pun smpat snap..bukan apa teruja.. coz last time aku ke Ganu time aku kecik2 dolu2.. hehe.. of kos la sudah berbeza skg kan?? jom tgk pics...

klu tak silap ni lah Masjid Kristal.. aku pun just rasa je coz kt tepi sungai tu byk sgt masjid yg aku npk from the jalan raya..

dari jauh dh npk tulisan "Allah Peliharakanlah Terengganu"

Terengganu State Public Library..
pic diambil dari dalam keta

time dh makin nk senja.. jem punya la lama kt atas jambatan .. dari cerah smpai la nk ke senja

sempat snap dalam jem
rumah my PIL kena ikut anak panah terus ke arah Kuala Berang..
rumah my PIL di daerah Marang iaitu di Bukit Payong

makin gelap

diterangi cahaya lampu..

ok.. nk tau apa cerita Raya ke-4?? wait for da next entry..

** lama tak menulis, aku rasa ayat aku tunggang langgang sgt.. korang rasa cmtu tak??

No comments: