Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, September 24, 2010

Hari Raya Aidilfitri 2010

alamak!! mula2 berkobar nk update citer raya.. tp mcm ada sket kemalasan lak.. hehehe.. smlm tak update apa2.. tak leh jadi ni.. tak leh hangat2 taik ayam ja!

smbung story k!

tiba la hari yg dinanti2kan.. spt biasa.. mcm tahun2 lain, pg2 lg dh bgun, tp bgn awal, dpt mandi tu tak tau la turn yg ke brp.. coz umah tok ma hubby sgt la ramai..mana tak nya..sume mak sedara pakat smpai malam raya, kira sume sekali ada 5 family iaitu family aku 3 beranak je, FIL aku, then family auntie dari Johor, family Oja dari Ganu dan Family Mama Jun dari kelantan gak.. sumenya dh balik.. haha.. best mmg best.. mlm raya time smapai kul 4 pg pun masih bising lg.. aku, hubby n irfan awal2 lg masuk blik tido.. hehehe.. tp kul 4 pg aku terjaga, punya la riuh rendah umah, rasanya sgt nk raya.. heheh.. best!! klu kt kg aku tak merasa la cmtu wei!! wlupun aku tak kuar join depa kt luar.. tp aku join dari dlm je.. hehehe.. klu aku join depa kt l uar gak, npknya tersasar la time tido aku.. mesti aku tak tido smpai ke pg punya..

mlm raya lak, lps je berbuka puasa, mercun di sana sini bunyi .. dam dam dum!!! mmg meriah.. tak semeriah kt kg aku.. kt kg aku mmg la ada bunyi mercun bunga api bagai sume, tapi tak la semeriah kt kelantan.. mybe kt kelantan mudah dpt bekalan mercun n bunga api kot.. hehehe..
suasana mlm raya tu mmg dh mcm mlm smbut thn baru n merdeka.. tak henti2 bunyi mercun.. sekaligus buat hati aku rasa mcm teruja.. wow!!! bila kuar umah tgk di luar umah, mmg meriah, tgk atas je.. mcm2 jenis bunga api ada.. huh!! mmg best la..

irfan lak sgt suka dgn bunyi mercun, jgn kata terkejut, tiap2 kali bunyi mercun, dia yg gelak plg kuat sekali.. smpaikan dia tak tkt main mercun bawang.. siap baling kt kaki dia pun dia masih dok gelak2.. eee.!! gila sungguh.. ikut perangai sapa tu?? aku mmg tak lyn la mercun time kecik2 dulu.. hubby pun sama.. ntah ikut perangai sapa pun tak tau..

ok.. lps je solat sunat aidilfitri, sume org makan.. aku confirm la tak g solat sunat.. hehehe.. n menu pada hari tu lak ialah nasi myk, kari ayam, ketupat nasi aka nasi impit aka nasi kapit (di kelantan), kuah kacang dan lain2 lg..

lps tu bila sume dh siap mkn sume, sesi bermaaf-maafan lak pulak.. harus la ada kan.. klu tak, tak nama hari raya la.. then, takde buat apa2.. just sembang2 borak2.. tak jalan lg.. coz raya tahun ni jatuh pada hari jumaat.. kami sume decide lps solat jumaat baru nk kuar beraya.. bukan apa.. klu dh kuar dari pg, tkt terlps mana la solat jumaat nti..hehehe..

jom lyn pics kt umah Tok Ma.. pics ni pun sume dh diupload dlm my fb..

1st sekali of kos la nk tunjuk gambar anak teruna aku ni.. time ni tgk mkn tart nenas smbil sengih2.. nk bg ucapan hari raya kot..
ok la.. kasi chance sama dia k!

"Irfan nk ucapkan selamat hari raya aidilfitri kpd sume reader mama irfan.. maaf, zahir & batin dari kami NurIrfanJuezrie"

enjoyyy di pagi raya!!

zoom in irfan

irfan n oja

pg2 raya boleh dok main x-box.. kempunan aku nk dgr takbir raya kt tv n lagu2 raya kt tv tau! irfan pun sibuk nk main jugak...

dh start cari puting.. mata berair.. mata merah..tandanya?? sudah ngantuk ...

dh baring dh.. sblm dpt puting, jari pun boleh la..

dalam proses nk tido...

pg raya.. lps makan2, minum2..kumpul2 borak2 lak..

pic edited by ct ayza.. tq ct, k.ju curi dlm fb ct..

sebahagian dari keluarga besar en hubby.. di sini terdiri dari PIL, tok ma en hubby, mak2 sedara, adik beradik en hubby & sepupu sepapat en hubby

auntie & my MIL with their dotter..

MIL & FIL with SIL & hubby's cousin..


di pendekkan cite, lps solat jumaat, lebih kurang jam 3 lebih gitu, kami pun kuar beraya.. 1st umah yg kami p ialah umah Ayah Su iaitu adik bongsu kepada MIL aku..

layan jela pics ye!!

gambar bertiga.. abaikan irfan yg tgh ngis tu.. susah betul nk ada gambar bertiga..

ha.. yg ni agak ok dari pic atas.. wlupun irfan tak tgk camera.. apa2 jela irfan oiii..

irfan with me!! mata irfan terkecik..mata mama irfan maintain..

irfan with hubby
abaikan irfan menangis.. hari raya mmg hari menangis irfan..

Makan time!!!

masing2 kusyuk menikmati juadah hari raya.

irfan masih behave lg ok!!

hai!!! saya la irfan.. saya ni noty kadang2, gud boy kdg2!!


ha.. ambik kau! dh start tak behave n start noty.. smpai atas meja irfan naik ..

again pic edited by ct ayza.. klu nk tau, ct ayza ni yg berselendang oren tu.. muka dia ada iras erra fazira tau!!

Posing time!!!

gambar ramai2 mesti ada..
mama jun, auntie, maisarah, oja & baby
me & irfan

alamak!! belum ready la la..

us again!

maisarah yg sgt cute mute

suka sgt dgn kasut or selipar.. klu jumpa mesti nk cuba..

irfan di sebelah tiang kuning

irfan di sebalik cermin meja

dia, dia, & dia..

mereka.. buah hati pengarang jantung hati aku..

last but not least.. asyik2 irfan je..
en suamiku la..


THEN, lps tu ke umah nenek en hubby sebelah abah in law.. boleh thn jugak jauh.. tp still dlm kelantan lg la.. makan masa la jugak sementara nk smpai coz jalan boleh tahan jem...

then p umah mak sedara sebelah abah in law kt area2 umah nenek en hubby jugak.. sampai di umah pada jam 9 lebih..huhu..ponat makcik.. baru p 3 umah ok!! umah lain2, esoknya pulak...

~continue raya ke-2 @ next entry~

No comments: