Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 28, 2014

New Deco (Sambungan Entry Romantika)

Assalamulaikum ...

Seperti yang dijanjikan di entry NI, aku nak tunjuk barang yang aku shopping kat romantika last 2 weeks and also a few new deco as well..

jom!!


Lukisan dinding
Aku spent time paling lama di bahagian lukisan ni.. giler rambang mata ok! nak je aku snap gambar lukisan2 kat romantika tu, tapi macam xboleh jer.. heheh.. lukisan yang dijual terdiri dari pelbagai saiz. dari sekecil-kecil hinggala sebesar2.. so aku just beli utk saiz ni je.. yang ngam2 utk gantung di hujung kepala katil aku yg masih kosong. harga pun adalah mampu milik.


harga seperti yang tertera .. RM29
 photo 20140119_233023_zps58fb2868.jpg
BEFORE
 (abaikan budak kecik tgh tido tu). mak dia dh terdesak sangat ni.. hahha
 photo 20140127_073244_zps69b5ac40.jpg
AFTER

Rak Besi Putih

Dah lama mengidam nak letak something like meja or apa utk tukar area ni.. ni adalah area angle utk ke master bedroom.  so, dapat la grab rak besi putih ni.. sebelum ni, area ni aku jadikan mini garden dalam rumah.. garden letak bunga / pokok mati la.. jom tgk pics.. 


 photo 20140119_232402_zpsf228c699.jpg
harga asal RM79.. clearance price RM49.. ok la kan?

BEFORE - gaya 1
BEFORE - gaya 2
BEFORE - gaya 3
AFTER 
zoom in.. decoration atas rak tu decoration yg sedia ada je.. just baikpulih jer..
frame ikea putih tu asalnya aku letak atas rak kasut..
bunga rose pink purple tu asalnya aku letak atas coffee table set kayu jati.. oleh kerana pasu pecah, so aku beli pasu kecil pink tu kat SSF dengan harga RM9.90.. & letak bunga rose SSF tu jugak.. i likee very much.. bunga rose tu dgn pasu tu.. macthing!
eiffel tower tu aku beli kat living cabin dgn hargan RM8.90..
bunga daun hijau kat bawah belah kiri tu aku beli kat longwan rm12.90. asalnya utk mini garden kat situ..
lavender kat bawah belah kanan tu beli kt Cameron Lavender, Cameron Highland.. aku beli 4 tangkai.. 2 purple terang 2 purple lembut..  so, aku divide dua-dua masuk dlm 2 vase.. 1 vase lagi aku letak kat atas coffee table set meja jati kat dalam bilik.. 
BEFORE - location  bunga rose SSF.. 
BEFORE - location lavender.. now dah jadi 2 pasu lavender.. 
oh. ya!! aku rasa aku belum story dalam blog kisah new area (asal balcony di master bedroom).  projek ni dah lama siap.. tahun lepas.. tak ingat bulan berapa.. later aku story di new entry ya!
close up frame 5 sekawan.. frame dan gambar ni aku beli di ikea.. suka sangat gambar2 bunga2 ni.. esp lavender.. 
asalnya aku letak frame 5 sekawan ni dekat wall belakang sofa.. tapi aku move ke sini sebab  aku dah aim lukisan kat romantika utk letak kat belakang sofa ni.. nanti dah beli sure aku update.. InsyaAllah.. 


Jam dinding - Coffee & eiffel Tower..
my hubby la yg bekenan sgt dengan jam ni.. katanya nak ganti dengan jam pink di hall sebab jam pink tu selalu lambat even baru tukar bateri. nak jadi cite.. bila dah tukar jam baru di hall, jam pink tu pun ok je berfungsi dengan baik. So, aku pun letak balik jam pink di hall so jam baru letak kat dapur. sesuai la dengan gambar coffee di situ.. sebelah jam tu pun aku plan nak beli lukisan corak cupcakes, fruits etc. 

cute.. 


Pelapik kaki kerusi
berkenan agak lama jugak.. tapi memandangkan tak berapa perlu, so dok kiv la utk beli benda alah ni.. sebelum aku grab kat romantika, aku ada usha kat 1 kedai hiasan dalaman ni.. harga utk 4 biji = 1 pasang (1 kerusi) rm 12.. so, memang tak beli la jawabnya.. tapi tengok kat romantikan u olls.. tau brp harga??? 


sepasang RM4.00
worth it.. so, beli la.. tp belum pasang utk semua kerusi.. :P


Pasu Bunga Kayu
belum gubah bunga lagi.. pasni misi mencari bunga pulak utk digubah.. gubah?? korang ingat aku pandai gubah ke?? haha.. ni ada cite pasal gubahan bunga.. jap ye.. kat next pic.. please scroll down.


harga.  RM7.00 each.. 

ha! korang.. cite pasal gubahan ni. tengok pic ni k.. 


ni adalah ruang atas almari kasut.. aku deco sikit2.. aku guna table runner meja makan letak kat atas almari kasut ni.. frame gambar ikea yg sedia ada.. AND  bunga?? korang tgk kan bunga tu?? tu aku gubah sendiri.. 1st time try.. aku rasa menjadi la jugak.. lantak la tak cantik pun.. tapi ada orang puji cantikkk.. hahaha.. 
gambar asal mcm ni? bungan tu aku beli setangkai je pun.. so bila vase kaca aku tu aku guna utk letak lavender (yg aku story kt atas tadi), so.. aku terpaksa la cari cutter nak potong bunga oren putih tu utk gubah kat another pasu plastik yg memanjang tu..  so, tu la hasilnya kat gambar atas tu.. hihi.. 


jom.. move ke dapur.. nak tunjuk some perubahan sikit la.. nak tgk dapur aku yg xseberapa tu lain entry k.. 


SEBELUM - kabinet rojak2.. 
SELEPAS - proper kitchen cabinet.. 

last but not least bunga2 lebih kat mini garden aku deco dalam toilet.. sejuk mata memandang ada sunflower dalam toilet.. akan datang, jam dinding pulak dalam toilet.. kiki

ok.. dah tamat sesi penceritaan deco2 bersama kak tijah amatur.. boleh la setakat nak sedapkan mata sendiri dengan deco bajet mampu milik.. ok.. insyaAllah, nanti aku akan tulis entry khas pasal dapur, bilik tido irfan, my bedroom...seingat aku belum aku reveal dlm blog lagi.. 


daaaa...

2 comments:

Kak Adha said...

fuhyo.. gigih kau taip entry pjg lebar. sy suka! sy suka! yup mmg cantik bunga yg ju gubah, transform dr 1 tangkat menjadi deretan bunga ala garden mmg menarik dan berjaya.

pasni blhla gubah lg penuhkan 2 bekas bunga yg baru beli tu. akak juga x tau menggubah (dan terus buka youtube tgk tutorial gubah bunga) muahaha...

overall decoration yg menarik ada penambahbaikan dr sebelum ni. yg lelain akak dh komen ms kta PM kt FB so... congratulations!

**x sabar nk bc psl entry ruang2 lain pulak :)

Nur Irfan Juezrie said...

hahah. gigih kak tijah hokay!.. erm.. thanks atas komen n advice.. boleh la utk sedapkan mata memandang.. rasa cantik di mata sendiri pun dh cukup puas sebenarnya..