Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 7, 2010

Jom p Sekolah!!!

Hai.. lama rasanya tak story mory pasal anak teruna sorang tu.. Irfan skg dh 1 tahun 3 bulan.. td baru je cek up utk 1 tahun 3 bulan pnya umor.. td just timbang je.. n berat dia adalah 9.2kg.. erm.. baru 9.2 kg.. ingat dh 10kg++.. dukung dia punya la rasa mcm 10kg.. rupa2nya baru 9.2 kg.. cek up 1 thn 8.8kg.. dlm masa 3 bulan hanya naik 0.4 kg je.. erm. jadi la kan?? asalkan anak mama sihat, aktif n semakin cerdik.. alhamdulillah..

Sket nk update perkembangan irfan, irfan masih tiada 1 lg gigi pun.. n bercakap pun bg aku agak kurang la.. dia just pandai sebut 'mama', 'pa-pa' (kadang2 je bunyi), 'abah' (agak selalu jg), 'bak' (nak), 'acih' (tima kasih) n dia sebut acih ni klu dia dpt benda dari org & dia bg benda pd org.. so, terlebih budi bahasa la pulak kan. .hehe.. lain2 tu ada la mengomel dlm bahasa dia.. aku pun tak fhm apa yg dia kata.. bila igt2 balik, lawak pun ada sbb mcm aku pulak bila membebel.. hehe like mother like son.. n bila dia marah pulak, dia akan marah dlm bahasa dia.. membebel yg tak fhm apa .. sesekali dgr dia ckp bahasa jepun pun ada.. then bila last sekali marah lps bebel2 sume.. dia akan buat gaya.. tangan mcm marah.. (susah nk describe)..

& klu dia tak nk sesuatu, dia akan geleng kepala.. klu tindakan tu mmg banyak la.. org utara ckp 'byk akai'.. hehe.. mmg byk akai pun anak teruna aku sorang tu.. n bg aku mulut je berat sket.. tp takpe.. irfan jalan awal.. 1 thn 3 minggu dia dh leh jalan, n progress dia belajar berjalan tu cpt.. org kata ada benda yg lambat ada benda yg awal.. so, bg aku ianya fair..

takpela.. td pun aku ckp kt nurse kata irfan takde gigi lg n mulut dia lmbat sket.. nurse kata takpa. .jgn risau.. coz perkembangan baby tak sama.. n ada lebih or kurang kt mana2.. sebagai contoh, nurse kata 1 thn 3 minggu, adalah umor yg agak cpt utk baby berjalan.

ok la.. byk lagi sebenarnya nk cite 'akai2' irfan yg byk tu, tp aku rasa mcm susah lak nk describe tindakan2 irfan.. nti la.. klu aku ambik gambar or video nti aku cite k!!

So, skg back to entry title hari ni, 'jom p sekolah' jom layan video 'akai' irfan.. hehe..

2 comments:

zoelalisa said...

cutenye tgk irfan jln :) tp mcm berat je beg tu. hehe

Nur Irfan Juezrie said...

hehe..beg tu tak berat pn intan... tp sbb beg tu besar lebih dari tuan yg bawak tu kot npk mcm berat.. hehe