Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 6, 2009

PlayPen Baru Irfan

Hye sume.. salam Hari Jumaat.. for sure la hari ni jumaat kan.. semalam khamis.. eh! apa tujuan aku cite pasal hari ni ek? heheh.. takde ape2.. just nk gitau korang sume yg smlm bersamaan hari Khamis aku telah g ke tesco n tak semena2 aku terbeli play pen utk irfan.. actually tak plan pun nk beli smlm.. tp ada la sebut dgn hubby pasal tu..tp tak le sangat secepat ini..

Nape aku plan nk beli ek? sbb irfan sudah diketahui umum akan kelasakan dia tido.. abis satu katil dipusingnya.. kadang2 mama n papa slu kena pusing satu katil gak ikut dia tido.. yela.. kang klu tak pusing ikut dia ada lak kes langgar kepala anak..hihi..

Anyway bila dah beli, utk pertama kalinya mlm td 1st time tido berjauhan dengan irfan.. yg best siap nangis2.. sedaya upaya aku kuarkan statement "bapak kejam yg pisahkan anak dari ibunya".. heheh bunyi mcm serius kan? tp tkdela kejam mana pun.. hubby ada kata elok la ajar anak dari kecik tido asing dari parents.. tp irfan masih kecik la papa.. nti2 pun boleh..lgpun irfan masih lg breastfeed masa tgh mlm.. tp dia skg dah jarang dah bgun byk kali.. klu bgun pun nk nyusu 1 or 2 kali je.. tu kira ok la compared to dulu.. yela.. irfan pun makin nk membesar.. siang main kuat n lasak.. time malam mulala tido tak hengat diri.. apa2 pun mybe irfan dh kejap perut sbb dia dah mkn solid food..

salah satu reason lain nape aku n hubby belikan playpen tu adalah kerana dah beberapa kali irfan jatuh katil.. huhu..sian dia.. bukan apa.. disebabkan kelasakan dia tido tu smpai jatuh katil.. bila masa aku penat sgt2,.. kdang2 smpai tak sedar anak terjaga tgh mlm n dia main2 sorang, pusing2 smpai jatuh katil.. tu adalah 1 of the reason la nape aku beli benda alah tu..

ha! berbalik kepada cite aku nangis mlm td.. sbbnya aku sgt rasa jauh dgn irfan..n fikir nti klu irfan dah tido asing.. bonding antara aku n irfan tu jauh.. tkt kasih syg dia tak kuat dgn aku.. takut woooo!!! tp alhamdulillah.. lps je nangis2 tu aku kuatkan smgt aku la.. biar irfan tido kat dalam katil dia sebelah je dgn katil aku.. yg en hubby lak perli2. dia kata anak kat sebelah dekat tu pun nk sedih2.. bukan jauh2 tak npk di mata.. tp mmg la.. ckp mmg sng.. cuba dok kat tmpat aku.. tp aku berjaya jugak.. alhamdulillah irfan tido ok la kat katil dia tu.. kiranya lama gak dia tido.. n dkt nk pg baru dalam kul 4 cmtu baru dia nangis ek2 nk susu.. so, aku pun angkat dia tido sebelah aku.. then rasa mcm best je dpt tido sebelah anak.. hehe..

Erm.. tu la cite nya.. jom tgk gambar lak k.. gambar masa irfan test dok dalam playpen ... so, check it out!!!

apa tgk2!!

uitthh.. sampai senget!!

asyiknya main...


asyik main sampai kaki terangkat

Tgk apa tuh!! (abaikan kawasan sekeliling ye kawan2..)

asyik main sampai tak npk muka

dah npk mata..

Ermm... esok nk kena fikir mana nk letak playpen tu lak.. dah la umah sempit.. erm.. harus berbuat sesuatu ni.. esok sbtu leh la deco bersama mama.. huhu.. tak tau la sempat ke tak.. dengan ada invitation kenduri kat umah pensyarah kat ofis ni, invitation open house umah kawan en hubby (ttp ada wlu raya dah abis), pstu lak nk prepare untuk interview nk ke aras 4 isnin ni, tugasan lg.. submitt jumaat dpn.. waaaa!!! sempat ke ni... takutnya!!!!!


P/S : papa, bila la mama n irfan leh dok umah ada 8 bilik nih?? (berangan je la) hehehe..

3 comments:

Mak Izz said...

bestnya irfan dpt playpen baru. sng kan ltk dia dlm tu, golek la mana nk golek mesti x jatuh punya.

x muat ke ltk dlm bilik je? mmg mslh sket nk ltk benda2 bsr cmni kalo ruang rumah kita tu sederhana aje.

tp xpe, esok jgn lupa deco deco deco ye! gud luck...

Nur Irfan Juezrie said...

hehe.. tula.. sng la.. mmg nk letak dlam blik pun.. takkan nk ltak kat ruang tamu benda sebesar alam tu.. tp kena la ubah sket barang dalam bilik.. tu la pening nk memikir ni..
sbb brg dlm blik dah full..
npknya kena la pindah blik sebelah ni..

cr7.el_qudsy@yahoo.com said...

pengen banget punya blog kayak gitu,ajarin donk
085866954345