Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 18, 2009

Daku DiTag Lagi!!

Wah!.. lately ni kerap pulak aku ditag.. sapa yg tag aku?? sapa lagi klu bukan again Kak Neena. hehe.. rajin betul Kak Neena ni tau.. takpe.. utk tidak mengecewakan beliau, daku dgn sedaya upaya akan jawab tag dia..

1. Copy award untuk diletakkan dalam blog anda


2. Nyatakan 6 fakta menarik mengenai pemberi award ini.
  • Cantik (Iras Kajol)
  • Romantik
  • Sgt2 peramah
  • Pandai Bergaya
  • Suka berkongsi cite dan pengalaman
  • Jujur dan baik hati

3. Setiap blogger mesti menyatakan 9 fakta/hobi diri sendiri
(Aku nk copy paste je dari tag lepas. Sory akak!!!)
  • Aku sorang yang peramah kalau dah kenal lama..
  • Suka shopping la of kos kan.. klu tak tak nama org pmpuan.. tp klu time takde duit pun mesti kena g window shopping.. klu tak mesti rasa mcm gatal kaki nk kuar..
  • Tak pandai masak tp suka makan.. nsb baik dpt asben yg suka, minat & pandai masak-tq hubby..
  • Mudah sensitif. kdg2 tak bertempat. hehehehe
  • Mudah menangis. tgk cite sedih sure mengalir air mata punya
  • Seorang yang takutkan air.. N tak pandai berenang N takkan belajar berenang OK!!! takutt OKK!!!
  • Suka tgk tv.. klu takde rancangan yg best.. sanggup tgk cite yg dah diulang beberapa kali di ASTRO
  • Agak perfectionist
  • Takut kucing.. boleh tgk tp klu nk pegang or kucing dekat2 dgn daku.. arrggghhh!!! boleh menjerit daku...
  • Suka berangan kot!! hihihi
  • Takut guruh dan petir dan hujan lebat
Sory terlebih dua sudah!!


4. Pilih 10 penerima award dan describe tentang mereka

Sory!! sbb sama je dgn penerima tag dari akak di entry yg lepas.. tp takde yg berminat kot..So, aci la ek tak jawap soalan ni.. hehehe


5. Nama Timangan
  • Ju - Nama panggilan masa keje di ofis, di polytech dan di sekolah menengah dolu2
  • Ana - Just my family yg panggil aku Ana.. N nama Ana ni mula2 nama timangan daku selepas dilahirkan
  • "Sayang" - Hubby panggil aku sayang since bercinta smpai sekarang (alhamdulillah tak berubah lagi panggilan tu)
  • Mama - Kadang2 hubby panggil aku mama
  • Juju - Panggilan di polytech dari kengkawan yg rapat2

6. Anda seorang yang:
  • Agak peramah (tapi tak leh lawan kak Neena kot.. hihi). Aku jugak boleh ckp agak cpt tp nti ayat akan jadi tunggak terbalik.. hehe
  • Senang menangis
  • Agak susah untuk memaafkan seseorang yang telah membuat onar n kacau bilau di dalam hidup aku..
  • Tak berapa pandai memasak n tak minat masak (masak ikut mood dan boleh la setakat nk masak mkn simple2 N aku berharap suatu hari nti pintu hatiku terbuka untuk minat masak) - sama seperti soalan 3
  • Takut air (sama seperti soalan 3)
  • Takut guruh, kilat n hujan lebat (sama seperti soalan 3)

7. Insan yang teristimewa? (tanpa mengikut urutan...)
  • Nur Irfan Hakim
  • Hubby
  • mama, abah n adik2..
  • Family in laws
  • kawan2 yg boleh dianggap kawan sejati..

8. Lagu Kesukaan?
  • Dealova (ONCE) - hubby penah sms lirik lagu ni kat aku.. tangkap jiwang (hehe.. so touching tp zaman bercinta OK!!!)
  • Sedang Ingin Bercinta (DEWA) - Lagu ni famous masa aku kenal hubby, aku suka lagu ni n hubby jadikan lagu ni utk caller ringtone dia.. so, tiap2 kali aku call mesti la dgr lagu ni..
  • I'm Yours (JASON MRAZ) - bukan sbb kak neena tau.. hihi.. mmg sebelum ni pun mmg dah suka sgt dgn lagu tu.. rasa bila dgr mcm something la.. lagu ni pun lagu kesukaan en hubby.
  • Mungkin Nanti (PETERPEN) - ntah nape.. tp suka la lagu ni.. mcm rasa mcm di awang-awangan je dgr lgu ni..

9. Makanan Kesukaan
  • Sume makanan yang di masak oleh mama ku..
  • Laksa (tp skg tgh berpantang laksa)
  • Coklat
  • Bee hoon goreng.. mmg suka.. sama mcm kak neena gak.. aku boleh makan berulang kali smpai perut aku dah kenyang dan tak boleh masuk makanan dah..


10. Sikap yang membuat anda stress..
  • Tetiba keje menimbun2 bukan sbb aku yg lengah keje.. tp keje dtg tanpa diundang..
  • Menunggu hingga hilang rasa sabar dan rasa nk muntah.
  • Tgk perangai org tak sedar diri yg aku tak suka
  • Bila keje rumah menimbun tak tersetel


11. Warna Kegemaran Anda?

Pink & merah but combination pink + black pun aku suka..


12. Benda mesti ada dalam beg?
  • Purse
  • Handphone
  • Kipas tangan
  • Tisu
  • Digicam
  • Lipstick
  • Lip gloss
  • Bedak compact


13. Kali terakhir anda menangis?

Klu tak silap hari ahad baru2 ni.. sbb ape tak ingat n tak mo gitau.. tp rasa mcm teringatkan seseorang yg jauh di mata..

2 comments:

NeenaAnuar said...

hep... nak kene babap nie.. tak aciii main copy2 balik.. hehehe.. but anyway.. thanks for all compliments darling.... terus seluar akak pakai hari nie terasa ketat.. hahahaha... and TQ jugak sbb rajin menyelesaikan tag nie yer..

Nur Irfan Juezrie said...

ala.. klu tak aci copy balik, ju letak je nama akak leh? soh akak lak buat tag akak sendiri .. huhu.. most welcome tp ada satu lg la hutang tag akak.. tgk la bila2 free nti ju setelkan ek!!