Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, April 12, 2013

Irfan's 4th Birthday - Short Vacay to Cameron Highlands

Assalamulaikum..


wah.. pagi2 dah menulis.. nampak sangat mood aku mencanak naik.. selalu draft entry ptg2.. berbalik pada entry sebelum ni, aku ada mention yang aku pergi somewhere utk celebrate besday irfan.. bukan la celebrate sangat pun.. simbolik je tu.. ianya lebih kepada short vacation la.. asyik2 keje, fizikal & minda harus berehat. lain ambik cuti berehat di rumah.. kalau kat cuti kat rumah, kejenya setelkan keje umah lorr.. kalau cuti kat tempat lain, of coz xyah buat apa2.. plus boleh jalan-jalan lagi.. so that's the holiday.. xkisah la long holiday ke short holiday ke.. yg penting quality time utk kita spend dgn org tersayang.

OK!! lokasi our short vacation sempena besday irfan ialah xlain xbukan, Cameron Highlands.. yela.. nama pun short holiday.. cuti aku apply 2 hari jerk... CH tempat xjauh xdekat sgt.. just nice.. n boleh la nak jalan2 in 2 days.. lagipun sebelum2 ni dah penah pergi CH takkan la nak pergi tempat yang sama kan? so, just cover tempat2 yg belum diterjah n kalau nak terjah kali ke2, ke3 xde masalah sebab mebi tempat tu best n ada sentimental value ke kan?? so, terpulang lah.. 


gigih snap dari kereta.. dpt 3 shot... yg ni yg 2nd shot.


So, kali ni.. aku terjah tempat yg aku xpenah pergi jer.. but 1 tempat ni aku penah pergi tapi lama sgt dah n masa pergi tu, it was my 2nd time to CH.. masa tu irfan 3-4 bulan cmtu.. so, irfan 4 tahun aku jengah la balik.. lagi pun time irfan 3-4 bulan tu, bukan boleh jalan/tawaf abis 1 tempat tu kan? so inilah masanya.. 

So, aku n hubby ambik cuti pada 2 & 3 April (Selasa & rabu).  3rd April was irfan's birthday.. kami gerak dari rumah lebih kurang jam 10.30 pagi.. kami bajet ngam2 sampai kt hotel dah boleh check in.. ha.. cite pasal hotel, utk short holiday aku just book hotel bujet jer.. aku stay kt Rainbow Hotel, Brinchang.. it was my 2nd time stay at Rainbow Hotel.. 1st time kt SINI. Actually banyak je bujet hotel kt CH ni.. tapi nape aku pilih Rainbow Hotel jugak? sebab lokasi kat pekan Brinchang dekat dgn nite market.. rate aku bayar on weekday ialah RM85.. beza masa aku stay 1st hari tu iaitu RM250 (bilik 3 orang on weekend).. gila2 punya markup harga.. bisnes kan?? well.. 



best jalan hari tu.. cuaca mendung tp tak hujan.. ada la certain tempat tu hujan gerimis.. sekali gus  cuaca sejuk n ada kabus. cantik kan?? 


Cite pasal nite market.. huhu..sobs.. sebab baru aku tau yg weekday no nite market kt pekan Brinchang tu.. orang kedai Guardian tu kata, jumaat & sabtu malam jer.. betul la tu, weekend kan? so, nk story keadaan kt CH sgtlah lengang.. mcm mimpi je datang CH dgn keadaan cmtu.. kedai/nursery pun xbanyak bukak.. yela.. mebi dorang tumpukan dgn aktviti pertanian.  aktiviti jualan mesti la xbanyak sebab xramai pelancong.. tapi bukanlah aku sorang je yg holiday weekday kt CH hari tu.. ada jugak la tourist luar.. 1 bas lagi u olls.. yela.. bg aku, senang jugak bercuti on weekday ni.. salah satu sebabnya jalan xjem. korang tau jela kan camne jammed CH klu on weekend/cuti sekolah.. boleh stuck on the road 1-2 jam.. (aku penah rasa masa g on CNY)..

Selain tu, harga hotel pun boleh down giler2 punya la.. kat situ dapat jimatkan kos dah.. lagi 1 yg best, kalau pergi ke strawberry farm/flower garden/cactus garden etc, mak aiii.. best giler nk posing bg org yg gila bergambar mcm aku nih.. tempat tu mcm aku yang punya.. org xramai, nak posing kt mana, mcm mana sume boleh.. tu yg heaven la.. tp x berapa happening mcm weekend.. so ada pro n cont.. 

So, pendekkan cite (pendek?? ni dh berjela) aku sampai di CH lebih kurang jam 1.30 petang.. 2 jam atas highway dari Penang ke Simpang Pulai. then nak naik ke atas tu ambik masa dlm 1 jam jugak.. so, sampai je terus cari lunch... after lunch terus check in.. 

check in?? next entry la.. 


2 comments:

Kak Adha said...

g CH time weekday mmg ohsem! x ramai org dan lengang. sgt2 selesa :) hotel mmg murah time weekday dh bonus kt ctu 'so lovely'. nite market mmg xde tp kea farm ada. ok lettew.

CH sentiasa dekat di hati :)

Nur Irfan Juezrie said...

yup akak. .mmg ohsem.. rasa tenang je jiwa.. hehe.. cuma xhappening.. ok la kot.. nama pun nk relax.. kang happening sgt rasa serabut plak...

betoi... CH sentiasa di hati.. xpenah jemu..