Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, August 5, 2010

Irfan's Story..

Dah lama aku tak mengupdate blog ni kan? last 3 weeks aku asyik dlm mood contest & GA je.. but now.. bz sket dgn keje ofis, aku tak lyn la contest & GA..

tp hari ni aku terpanggil utk story morry pasal irfan.. dh lama aku tak cite pasal anak teruna aku yg sorang tu.. So, meh la nk cite perkembangan dia ya!!

1. Masih tidak ada gigi but lately ni.. dia mcm2 asyik main gusi dia.. tp ntah la.. bila aku nk tgk jgn harap nk kasi tgk mulut dia.. klu aku masukkan jari lak, rasanya keras2 gitu la.. sblm ni pun gusi dia mmg dh keras..

2. bercakap pun dlm bahasa jerman dia la.. perkataan yg slu kuar ialah, mama, papa (kdg2), abah (kdg2), acih (klu bg or dpt barang), bak (nak sesuatu), nah (nk bg sesuatu n kdg2 sebut).. nti ada masa aku create entry nk upload video dia bercakap (dlm fb dh upload tau)..

3. Klu berjaya buat sesuatu dia akan tepuk tgn.. n sebut "yeaaa"!!!

4. Jalan makin cekap la.. dia start berjalan pada umur 1 thn 3 minggu

5. Dh pandai 'give me 5" lps tu sebut "yeay!!"

6. Setiap kali nk balik dari umah pengasuh, mesti akan salam mak ngasuh dia dulu.. tp salam dia just calit tgn sket ja.. haha.. salam fesyen apa pun tak tau..

7. kalau aku suruh dia kiss aku or hubby, dia akan kiss n bunyi "urmmmmmmmmm..."

8. dh pandai makan sendiri n yg paling terkezut dia cedok nasi dgn sudu n suap ke mulut dia tanpa tumpah pun (tumpah pun sket2 je).. kiranya mmg semua nasi dlm sudu masuk ke mulut. di samping mkn sendiri, aku jugak suapkan dia.. kiranya aku spare 1 bekas lain utk irfan suap sendiri.. klu tak, sure dia ngamuk nk mkn sendiri..

9. Irfan sgt pandai menjaga barang2 dia.. selepas abis menyusu, dia akan make sure botol susu yg dh kosong tu dia bg pada aku.. klu aku sibuk kt dapur, dia akan bawak ke dapur or dia akan letak je atas meja mkn.. kalau aku suruh dia minum susu, klu time tu dia tgh hisap puting, dia akan letak puting dia elok2 di atas lantai or meja.. tp dia akan make sure puting dia dok dlm keadaan yg betul.. (mksdnya bahagian piring di atas lantai n bukannya bahagian puting)

10. Yg paling obses sekali aku baru perasan last week iaitu klu kita nk ambik gambar dia.. dia bukan main posing ok!! dia siap2 kecik2kan mata dia, muncung mulut or nganga mulut n smbil2 keluarkan lidah dia.. eee.. very noty ok!! sapa la ajar anak aku posing ni...

jom je la layann pics yg sempat aku snap last week.. Gambar2 ni aku ambik masa irfan tgh dok sesuka hati panjat meja comp kt rumah.

sengih dgn kipas..

"eh.. jgn la ambik gambar saya, silau la!"

ha.. ni baru ready.. tunjuk lidah sket.. hehehe

takde gigi..

semangatnya dia posing..

huhu...

hohoho...

terover lak pulak!

"apa pandang2?"

"keciknya mata saya"

alololo..


urrmmm!!!! puasnya irfan sengih smpai gitu rupanya.. hehehe

hihihihihi....

Penat la posing berdiri.. duduk la pulak...

ha.. tgk apa tu?

"irfan tgk tv la mama"

"ala.. kecik mata saya"

alalaa.. tak sempat2 la mama ni..

cewah.. candid ala2 artis gitu..

lastly, utk semua reader blog mama irfan.. muaaaahhhhh dari irfan.. sory mama irfan mls sket nk update blog lately ni..

chow!!!!

No comments: