Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, July 27, 2009

Cerita Sabtu dan Ahad

Setelah agak lama tak update blog, hari ni aku nk cite sket kejadian2 pada hari sabtu dan ahad yg baru je lps ni.. Bersama-sama la kita hayati kejadian2 ini..

Cite hari Sabtu (25 Julai 2009)-Shopping baju raya irfan n barang2 umah
Aku ada hint2 kat ezrie yg aku nk beli bj raya irfan siap2. alang2 skg ni tgh mega sale.. n aku pun tak kuasa nk shopping baju raya masa bulan posa.. so, aku pun teruskan niat aku utk ke sunshine. asalnya nk g sunshine n jusco utk shopping bj ry irfan, tapi memandangkan brg dapur pun perlu dibeli, aku kena g tesco.. kalau nk g beli bj ry irfan 2 tempat, dah mkn masa plak. dah la kuar umah pun dah tgh hari, biasa la ada anak kecik ni kan.. keje umah pun nk kena settle jugak..

so, bila dah smpai sunshine.. ya rabbi, rambang mata gila.. rasa sume nk beli.. 1st tmpat aku ke Baby Kiko dept. dah tu, terus je sambar sepasang baju n sepasang kasut.. harganya tak ingat.. kena balik tgk balik tag harga.. hehehe tapi selepas diskaun baju + seluar+ kasut irfan harganya RM82++..

Baju raya irfan..

Kasut raya irfan

Selepas itu, aku ke dept fav aku iaitu pureen.. niat asal nk beli pampers irfan.. mmg dah abis pun.. tinggal beberapa keping je.. so, aku terus grap 1 paket pampers irfan M84 RM36.90.. sebelum ni aku grab 2 paket terus masa baby fair.. 1 paket RM 31.90.. utk pengetahuan u all, irfan hanya penah pki 2 jenis pampers je.. pureen ni n huggies je.. so far 2 jenis pampers ni sesuai dgn irfan, so, aku tak tukar jenama lain dah la.. harap2 biar la sesuai smpai dia besar nti. Pstu dah beli pampers ni, ada lak free gift.. aku tnya la kat salegirl tu free gift apa.. dia kata tumbler air spiderman... erm.. tumbler air tu aku dh ada dah.. aku dpt masa aku beli barang2 irfan bulan lps.. so, aku tnya dia. . ada benda lain ke selain benda tu.. dia kata nti dia cuba cari benda lain la utk bg free gift.. nk tau apa? tgk kat bawah....

pampers irfan "PUREEN DRY 5" (sory, background dia tak brp cntik, hehehe)

5 keping pampers jenama pureen basic (kalau tak silap).. beg dia je cantik.. hehehe (ape pun, aku tima je.. barang free kan)

Selepas tu, aku pun round2 lagi kat baby dept tu.. g kat poney, disney baby, cuddless, anakku. Sempat jugak aku tinjau breast pump jenama AVENT.. nk tau harga dia brp.. perhhh.. mahal beb.. yg plg mahal RM1800.. yg ratus2 pun ada jugak.. pstu aku terus ke baju2 tom n jerry.. sweet je npk.. colour2 yg sgt bright n colourfull.. so, sempat jugak aku rentap 1 psg bju.. tapi jenis kain biasa2 jela.. tp aku plan nk pki masa time raya jugak bju ni.. harga dia RM15 je sepasang..

hijoo... baju tom n jerry irfan..

Ok.. selepas abis shopping kat sunshine, perut pun terasa amat lapar sekali.. so, aku mmg mengidam nk mkan tom yam kat Secret Recipe.. so, aku terus ke SR kat belakang sunshine je... Masa aku smpai tu, SR tu takde org.. waiter2 kat situ sgt ramah tamah n baik hati.. so, dorang jadi baby sitter irfan padahal irfan tak meragam pun.. tp oleh kerana takde customer lain so, dorang layan irfan dan spt slu irfan pun sgt ramah tamah dgn org dan tak kisah dok dgn sapa pun.. al-kisahnya nape aku tingin sgt nk makan bee hoon tom yum SR sbb.. masa aku lps je pantang aku tingin nk mkn cake SR so, aku tunaikan la hajat aku tuh.. so, masa kt SR QB mall masa tu, ezrie mkn tom. aku tgk punya sedap.. tingin sgt tp oleh kerana still baru lps pntg aku tak berani la nk makan bee hoon dia tu.. so, ak pendamkan je.. tapi aku sempat rasa kuah dia, perhgghh.. mmg sedap.. Tu pasal hr sbtu lps aku hentam abis2an.. mmg best tau...

mmg sedap..

choc iced n choc milk shake

Irfan tido setelah penat bermain dgn waiter2 SR

org sibuk nk kemas brg irfan, si ezrie ni pun kalut nk snap gambar aku

ha! posing ni baru betul...

Ok.. abis cite pasal Secret Recipe.. perut dah pun kenyang yg tk terhingga, so aku teruskan perjalanan aku pada hari tu, so destinasi yg seterusnya ialah TESCO.. tmpat fav aku utk shopping brg2 dapur.. bukan ape tesco best tau.. ada bilik menyusu. sng la utk org yg ada anak kecik mcm aku ni.. tapi kali ni aku ke tesco extra penang.. slu aku ke tesco jelutong.. apa yg memeranjatkan aku, bilik menyusu di tesco extra sgt la cntik n berbeza sgt dari tesco besar jelutong.. aku rasa mcm nk je rest2 dalam tu.. kebetulan lak, masa tu irfan berak, so nk tak nak terpaksa la aku ke bilik menyusu tu.. tp tq to irfan sbb berak, kalau tak aku tak berpeluang la nk masuk bilik menyusu kat tesco extra tu.. apa yg beza ialah kat bilik menyusu di tesco extra ada sinki yg besar, dua tmpat salin pampers baby, 1 kerusi kayu, lagu2 dalam bilik tu ala2 nursery gitu, pstu sticker2 huggies di keliling bilik tu, n satu sofa yg ditutup tirai utk BF baby.. sgt best... tp kat tesco besar jelutong hanya ada 1 kerusi kayu n sinki je.. sgt tak best.. harap2 sume tmpat2 awam perlu la ada bilik menyusu yg cmtu.. sgt sesuai utk ibu yg BF mcm aku..

Ok, penat bercerita pasal bilik menyusu di tesco extra penang, aku pun terus sambung kegiatan shopping barang dapur.. tapi aku takde la ambik gambar2 barang dapur aku tu. hehhe.. tp aku jugak sempat grab baju irfan.. ala.. murah gila.. nk clear stock agaknya kot.. 1 bju tanpa seluar (baju tgn pjg) harga dia RM 3.45 selepas 70% less n 4 helai singlet utk irfan.. singlet ni harga dia aku tak sure brp tapi RM3 ++ n ada less 50% tinggal 1.47 sen je setiap sehelai.. so, aku ambik 4 helai yg sama tp colour yg berlainan.. ada 5 colour sumenya tapi 1 colour takde saiz irfan.. so, jadi lah 4 je.... haha..murah kan? ala.. belasah jela..asalkan murah n irfan leh buat pki tido mlm2..

RM 3.45

RM 1.47 each

Selepas berabisan di tesco, masa nk bayar aku termasuk 1 kedai yg menjual pakaian kanak2 n baby.. so, aku pun terbeli (terbeli tau) satu baju ni.. simple but nice..


Ok, sudah cite pasal TESCO. apabila dah setel beli barang, aku pun blah dari TESCO.. aku otw nk balik umah, sekali masa lalu depan gate USM sg. dua, ezrie ternpk banner laptop murah..
apa lagi.. hajat si ezrie nk sgt beli laptop, so dia pun singgah la.. bukan singgah saja tau.. singgah n beli...

laptop ACER kecik 7"



Cite hari Ahad (26 Julai 2009)-Huggies merah & Testing internet kat KFC
Bangun je pagi ahad tu, aku teringatkan sesuatu.. terus SMS kak adha. nk tnya dia pasal harga huggies merah.. sbb aku teringat yg dia penah cite dalam blog dia suatu masa dulu.. so, bila kak adha dah reply sms aku tuh.. aku rasa sgt worth it utk beli huggies merah kat tesco... masa aku beli barang2 umah, aku sempat tgk huggies merah tu dgn harga RM29.89 (M66) tapi aku tak sempat ambik sbb ezrie dah tolak stroller irfan jauh ke depan meninggalkan aku.. so, aku just pendamkan je sehinggala pg ahad tu, aku teringat.. so, bila dah bertukar pendapat dgn kak adha.. aku pun menyatakan hasrat aku pada ezrie utk p beli.. hahaha..jangan marah abang... ezrie siap kata kat aku.. sume tu taktik lama.. haha.. lantak la taktik lama ke baru ke.. aku ttp nk g beli.. slu ezrie tak byk songeh.. wlu camne pun dia ttp bawak aku ke mana jugak aku nk p.. tp kalau tmpat yg jauh2 tu kena fikir2 dulu la..

Huggies M66 (RM 29.89) limited for 4 packs (so, aku angkut 4 paket la)

Setelah ke tesco beli huggies irfan, aku ke kfc men'test' internet di laptop baru.. lama gak kat sana.. smpai irfan pun tido2.. tapi dia mmg suka la tido dalam aircond..

Ok la kengkawan.. tu je aku nk share.. jumpa lagi di next entry.. ada benda lagi nk cite ni.. tapi dah lenguh menaip.. nk rest tgn jap ek.. see uuuuu.....



4 comments:

Mak Izz said...

mak aih shopping tak hengat. hehe.. kira okla tu shopping time brg BETUL2 MURAH! apepun mmg jelesla dgn pampers huggies dry comfort tu, giler2 murah harga dia. kalolah penang tu dekat, harus terjahhhh!!! baju raya irfan 2 psg je ke? hehe.. mesti pasni ada lg entry baju raya irfan kan *wink wink

Nur Irfan Juezrie said...

amboii..
buat masa la.. 2 pasang jela..
nti ada lg, post entry lg la..

sunmelonz said...

haa.. jue, dah ada laptop, pasni x nak plan amik broadband ka? :D

Nur Irfan Juezrie said...

plan jugak amer.. tp takde bujet lg la.. nk byr tang bulan2 tu la.. ke ada tau broadband yg murah2? hehe