Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 21, 2010

Finally...

Finally........

Erm.. akhirnya.. ni la yg aku tunggu2.. tunggu apa yer?? tunggu irfan merangkak la.. Irfan boleh meniarap agak awal iaitu di usianya seawal 3 bulan.. bg aku cpt la tu.. sbb badan dia kan bam-bam so, dok bujet berat badan mybe lewat nk meniarap.. So, lps meniarap melunjur ke depan n berpusing.. tak silap aku melunjur tu pun lmbat gak kot.. tak ingat la bila tp rsnya masa irfan 6 bulan cmtu kot.. (sory ye klu salah)..

Then.. spt biasa lps melunjur, mesti la merangkak kan? tp lama jugak tunggu.. tak merangkak pun.. masa dia 8 bulan aku bg dia duduk.. ternyata time tu irfan dah leh duduk.. tp bukan dgn sendiri..

Then.. masa dia 9 bulan iaitu skg la.. irfan dh start memanjat n berdiri. dh leh berdiri berani lak nk lps2 tgn.. konon2 mcm dia tu teror je tau.. then klu jatuh, mula huk hek huk hek.. tp bg aku, irfan boleh sume tu agak lewat.. sbb ada anak member aku sebaya dgn irfan dh boleh buat sume benda tu sebelum irfan.. tp bg aku takde la risau sgt.. sbb budak2 ni bukannya sama.. so, i just wait n see.. as long irfan sihat, tak byk karenah, jadi budak yg baik, n jadi budak yg bijak sudah lah..

So, pada suatu hari, lately ni lah.. dlm 2 minggu lps, irfan dh start memanjat n berdiri.. kdg2 dia mcm dok gaya merangkak, tp tak merangkak pun.. tp dia cuba utk duduk.. n yes!! dia berjaya duduk dgn sendiri.. So, duduk dh boleh la.. then.. memanjat n berdiri la.. pstu dalam masa yg sama dia try utk merangkak.. n finally dia boleh merangkak.. tp tak laju la.. baru try2 kot.. 3-4 langkah merangkak, dia stop.. erm.. hehe.. tp takpe.. mybe tu baru permulaan.. nti dh laju merangkak jenuh aku nk kejar dia pulak.. silap hari bulan lg laju dari aku.. hihihi..

So, lyn jela gambar kt bawah ni yer...

Gaya "pumping"

"alamak nk jatuh pulak!"

"uishh.. rupa2nya best dpt jalan2 ni"

Tgk la sibuk sungguh nk pegang pegang ni

layan video pulak jom!! tgk la.. ada mcm2 perangai si irfan ni..









Align Center








3 comments:

NeenaAnuar said...

wah! congrats to irfan! chomel tol vuntuit dia... hehehe...

Nur Irfan Juezrie said...

heheh.. tq auntie neena! ha.. vuntut irfan comel? alamak! entry ni penuh dgn gambar vuntut irfan kan? hihi

Nur Irfan Juezrie said...
This comment has been removed by the author.