Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, November 16, 2013

Cuti-Cuti Malaysia Pulau Langkawi - Island Hoping (Tasik Dayang Bunting - Pulau Singa Besar - Pulau Beras Basah)

Assalamualaikum..

Tibalah kita di hari ke2 jelajah Pulau Langkawi.
aku memang menyimpan cita-cita utk island hoping dari dulu lagi.. teringin sangat.. sebabnya aku adalah penggemar laut/pantai. tapi memandangkan irfan masih consider sebagai baby face dan aku tak berapa yakin nak handle dia naik boat, so aku letak tepi dulu aku punya keinginan tu. sampailah tahun ni irfan dah pun 4 tahun, ala2 remaja gitu. irfan pun dah makin besar, matang dan semakin behave. so kali ni punya trip aku tekad nak island hoping.

sebelum ke langkawi ada ler penah call agent2 yg buat island hoping ni.. saja tanyakan rate harga.. mostly, sama je rate RM35 utk dewasa dan rm25 utk kanak-kanak.  So, ok ler.. aku ingat sampai Langkawi on the spot baru nak ambil pakej island hoping tu.. 

nak jadi cerita, masa aku check in, aku ternampak macam booklet tentang island hoping.. yg menariknya, kat front page booklet tu ada mention "island hoping tour - rm30 for adult dan rm25 for child".. wah! ini sudah bagus.. murah rm5.. kalau 2 pax dah dapat jimat rm10. kalau kata jimat, rm1 pun ok jer.. So, dah alang2 time check in tu, terus la aku bayar duit island hoping. so total RM85 utk island hoping for 3 pax.  so, esok pagi2 kami kena berkumpul di lobi hotel jam 9 pagi. untuk pengetahuan korang, utk island hoping tour ni ada 2 trip, 1 sebelah pagi dan 1 lagi sebelah petang.  adik receptionist tu kata selalu orang ambil pakej pagi punya.. petang jarang. maybe orang nak panas pagi kot kan? tu pasal aku pun decide ambil pakej yang sebelah pagi. so, pagi tu kul 9 kami tunggu kat lobi hotel and tunggu van akan datang ambil kami ke jeti.

korang faham2 jela.. betapa liatnya nak  bangun pagi. lagi2 tido hotel kan? hahah.. sendiri mau ingat lah.. tapi kuatkan semangat juga. yela takut kang van tinggal, tak pasal2 je.. lagi 1 sepanjang island hoping takde makanan disediakan. so, haruslah pagi2 tu cari makanan utk disi dlm perut dulu. 

nasib baik depan hotel ada gerai nasi lemak. betul2 sebelah mcd.


view dari gerai makan. deretan hotel dan kedai2 di situ. abaikan minion irfan tu.. 
nasi lemak.. sedap!
irfan makan nasi lemak dengan kicap :P
setel makan, kami gerak ke lobi hotel untuk tunggu van. alhamdulillah masih awal.. time sampai ke lobi hotel lebih kurang jam 8.45 pagi
dah siap pakai stiker.. Intan Baru Boating..
hai.. happy nampak.. dia ingat nak g mana tu? dia tak tau nak naik boat.. aku tawakal jela irfan ok ke tak naik boat nanti..
irfan.. kami tunggu di lobi hotel. oleh sebab masih awal, kami lepak2 dulu la.. 

jam 9 pagi van sampai, so kami 3 orang dan 4 orang lagi (chinese) menaiki van ke jeti. kami difahamkan jeti awana.

dalam van
irfan.. heran pun ada .. pelik la awat la naik van buruk ni.. 
dah sampai jeti
nampak Awana Porto Malai di situ.. oh! sungguh menggamit kenangan 2008.

kami dah ready!
ok jom!
menyempat lagi posing atas boat.. 

ok la.. kasi teaser 1 pic atas boat.. will story later apa yg kami buat lepas ni.. 

No comments: