Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 5, 2013

Holiday Medan 22 - 25 Jun 2012 - Great Scenery & Dinner time

Assalamulaikum..

sedar tak sedar dah setahun trip aku ke Medan.. update story holiday Medan belum habis2 lagi.. bila nak habis pun tak tau.. insyaAllah, tengah kumpul mood blogging ni.. harap2 ada..

ok.. takmau celoteh panjang nanti drag sampai ke tahun depan pulak baru nak habis cite Medan ni.. lepas je rest sekejap + mandi, lebih kurang jam 6 lebih waktu Indonesia aku terus siap2 utk dinner. tak boleh punya nak memerap dalam bilik konon2 nak rest sebab aku rasa macam nak tengok setiap inci n sudut pemandangan di Danau Toba.. memang cantik yang tak boleh digambarkan dengan kata2.. lepas je aku dah setel mandi aku lepak kat  balcony utk tengok Danau Toba yang luas n cantik. dengan scenery yang hampir nak senja tu, masyaAllah! hebatnya ciptaanMu..

So, jom jamu mata!

background di balcony di sebelah kanan



background belah kiri balcony.. 
belah kanan balik.. posing belakang secara berduet..

After lepak kat balcony, aku terus keluar utk menikmati keindahan di luar.. sebelum jam 7 utk dinner di Coffee House, aku jalan2 tengok exterior hotel.. joms!

turun bawah.. ni kt depan bilik bawah bilik aku

happy tak terkira.. rasa mcm xpercaya je ada kt Danau Toba.. 

posing background Danau Toba
my turn.. 

background bilik hotel.. 2 tingkat.. aku stay di tingkat atas.. rasanya best lagi kot tingkat atas.. :)
another side
masih di area bilik..
yg ni side lain.. puas jugak kami berjalan nak sampai ke sini. kawasan di Danau Toba ni berbukit2.. kalau korang boleh nampak belah kanan aku tu mcm bumbung rumah batak kan, tula la dereten bilik hotel yg aku tunjuk tadi.
ok .. jom ikut kami ke Coffee House.!! malam sudah hampir.. 

Penat panjat bukit dah sampai Coffee House.. 

Pool kat Coffea HOuse.. sambil makan leh jamu mata. upss!
dah sampai Coffee House.. coffee house ni takde la besar mana pun.. yg kt belakang hubby tu ialah coffee house.. nak smpai ke sini kena panjat bukit tau.. naik tangga la.. :P

dah nama pun datang berdua honeymoon wajib lah ada gambar berduet.. ahakss!
Personally, secara ikhlasnya.. aku rasa view yg tercantik di Danau Toba ni ialah kt sini.. masa kat Coffee House ni.. nape aku kata mcm tu? jom tgk pics kt bawah..

daripada pool ni akan nampak the whole Danau Toba n bukit yg view dia amat superbb.. 


see! betul tak apa yg aku kata? cantik kan view kt sini? bagi aku mmg terbaik.. aku rasa tak nak rugi walaupun 1 saat  utk tgk view yg superb cantik ni.. kdg2 bila aku sembang2 dgn my hubby pasal holiday medan ni, mmg tak pernah missed teringat Danau Toba.. hubby cakap kalau nak holiday lagi just holiday kt Danau Toba ja utk 3 malam.. fuhhh!! terbaik la.. baru puas tgk view cantik kt sini..
ni side tepi pool .. yg korang npk tu.. bukit n tasik.. time ni dh nak mahgrib langit pun dah kemerah-merahan.
happy to be here!!
Alhamdulillah, diberikan kesempatan untuk melihat ciptaan Allah yg maha hebat.. 


ni kat dalam Coffee House.. perut pun dh minta diisi.. jom makan..
table deco.. simple but nice
sup..



jemput makan semua!!! 

see u all @ next entry.. :)

2 comments:

Adha dan Farizal said...

seriously betul2 cantik! subhanallah. coffee house tu pun cantik sbb dinding cermin.

Nur Irfan Juezrie said...

betul akak.. mmg ju terkesima tgk keindahan view kat situ.. betapa besarnya kuasa Allah.. ju rasa mcam xnak lepas je mata memandang sume yg indah2 tu..