Rajin2 la Click sini ye!!

Me & Hubby

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 18, 2014

Pendaftaran Tahun 1 untuk 2016

Assalamualaikum..

Wah.. lama tak menjenguk blog.. alhamdulillah hari ini aku dah setel proses pendaftaran  tahun 1 utk irfan.. tahun 2016 irfan dha 7 thn.. wah! Cepat sungguh masa berlalu.

Actually, aku tahu yg pendaftaran tahun 1 kena buat masa umur anak 5 tahun cumanya aku xtau bila start open registration. Nasib baik aku dikelilingi kawan2 / kakak2 senior yg super duper baik.. so aku dapat maklumat ni dari salah seorang ofismate aku. Kat penang (negeri lain aku xsure) dah open registration start 1 mac hingga 31 mac. Rupa2nya lagi dalam berita pn ada mentioned. Wahhh.. ketinggalan sungguh aku.. lgpun kalau kat sekolah memang ada banner ttg ni. (Aku baru tau pun since aku p sek semalam).

So, documents yg diperlukan ialah :
1. Salinan ic ibu n bapa
2. Salinan mykid (xde dlm keperluan tp aku bagi je)
3. Salinan surat beranak n original copy (penting!)
4. Salinan sijil nikah (ha! Sapa2 yg xtau letak mana cepat2 buat misi SAR)
5. Salinan slip gaji ibu n bapa (kalau dua2 bekerja la)
6. Sampul surat beralamat sendiri beserta setem
7. Bil electric/air

So, my experience semalam.. sume docs dah bawa dh sbb my ofismate dah bg list di atas.. tp tula manusia mudah lupa.. dalam2 dah ada checklist boleh terlupa bawa slip gaji.. so mcm mana tak leh submit semalam. Tp lagipun, tak boleh jugak submit semalam coz ada 1 borang yg kena isi. So kena bawa balik.. aku isi n hari ini p submit again.

N alhamdulillah, pendaftaran selesai.. no pendaftaran irfan 13/2016.. InsyaAllah bulan 8 2015 baru dapat surat..

Ada jugak kengkawan yg bertanya.. mmg kena umo 5thn ke daftar drjah 1.. bg pendapat peribadi aku, maybe kementerian pendidikan buat advance punya procedure kot.. apa2 pun sapa2 yg darjah 1 utk thn dpn (2015) pendaftaran masih lagi dibukak.. so kes diklasifikasikan sebagai kes2 terlepas.. hihi.. so jangan risau.. bg sesiapa kt penang, cepat sebelum 31 mac 2014.

Kat area kl, rasanya skrg registration by online kan? Kata kak adha belum bukak lagi.. so ibu2 bapa2 rajin2la cari info ye supaya tak terlepas. Xrugi setel awal.

Anak teruna aku dh besar wehhh.. nak masuk darjah 1 dah.. cannot imagine at all.. huhu..

2 comments:

shuhadah Zainol said...

cepatnye masa berlalu..acu je belom ada anak lagi..hahaha...

Nur Irfan Juezrie said...

acu.. usaha tngga kejayaan.. caiyok2.. pasti ada.. insyaAllah..